Stil

Află ce obiceiuri zilnice, unele chiar ciudate, te pot face să devii o persoană mai inteligentă și mai creativă

Cu siguranță că toți ne dorim să fim inteligenți, spontani, creativi, iar creierul să ne funcționeze „brici” și să ne ajute să luăm decizii rapide în orice situație. Autorii unui articol publicat într-o revistă de știință din Statele Unite ale Americii susțin că există multe lucruri aparent mărunte, unele aparent bizare, care ne pot ajuta să îmbunătățim activitatea creierului nostru. Iată câteva dintre acestea:

  • dialogul cu un coleg ironic, sau chiar sarcastic. Se pare că sarcasmul forțează creierul să gândească abstract, stimulând inovația.
  • manifestarea recunoștinței. Se pare că persoanele care sunt capabile să fie mulțumite cu ceea ce au, sunt mult mai echilibrate financiar și mult mai capabile să își gestioneze  problemele cu banii.
  • o dietă sănătoasă. Evitarea  consumului de alimente procesate, a dulciurilor, a grăsimilor trans, poate îmbunătăți activitatea creierului și memoria în special.
  • lista cu obligații zilnice. Unele studii au arătat că persoanele care își organizează foarte bine activitățile zilnice și fac liste cu ceea ce au de făcut, sunt mai echilibrate și au mai multă încredere în propriile forțe.
  • încercarea unor  activități noi. Chiar dacă aparent nu îți aduce cine știe ce beneficii, orice lucru nou stimulează activitatea creierului.
  • privește cu atenție natura.  Potrivit unor cercetări științifice, contemplarea miracolelor naturii poate îmbunătăți creativitatea unei persoane cu… 50%!
  • practicarea unui sport. Mișcarea fizică te ajută nu doar să îți menții sănătatea corpului, ci duce și la modificări neurochimice, care înbunătățesc memoria și capacitatea de învățare.
  • îmbunătățirea vieții sexuale. Oamenii de știință susțin că persoanele care fac sex cel puțin o dată pe săptămână, au șanse mai mari să își îmbunătățească, printre altele, și activitatea creierului.
  • du-te la culcare mai devreme. Atunci când nu dormim suficient, a doua zi ne simțim, parcă,  mintea în ceață, așa că e normal ca un somn odihnitor să ne ajute creierul să funcționeze mai bine. Șapte-nouă ore de somn pentru o persoană adultă pot spori vigilența, abilitățile de rezolvare a problemelor și de luare a deciziilor, raționamentul logic și memoria.
  • concentrează-te pe un singur lucru. Dacă te mândrești că ești o persoană multitasking, care are capacitatea de a face o mulțime de activități în același timp, să știi că acest lucru va duce în timp la o oboseală accentuată a creierului.

V-ar putea interesa și:

Te lasă memoria? Şase metode prin care poți îmbunătăți sănătatea creierului tău

Top alimente care pot stimula creșterea nivelului de serotonină, numită și „hormonul fericirii”

 

loading...
----------------------
Loading...