Stil

Ai grijă de fericirea ta! Uneori anxietatea sau depresia sunt provocate de lucruri mărunte, la care nu te gândești niciodată

Depresia este adesea provocată de factori care nu țin de controlul nostru – moartea unei persoane iubite, pierderea unui loc de muncă sau probleme financiare. Dar alegerile mici pe care le faceți în fiecare zi pot afecta, de asemenea, starea de spirit, într-o proporție mult mai mare decât vă dați seama. Obiceiurile sociale, exercițiile de rutină și chiar modul în care vă plimbați pot să dăuneze grav, în timp, sănătății voastre mintale.  Iată câteva dintre obiceiurile proaste(relevate de un studiu al cercetatorilor americani) la care ar trebui să renunțați, dacă vreți să aveți un psihic puternic și sănătos:

Mergeți cu umerii încovoiați.

Felul în care ne simțim poate influența modul în care mergem, dar și reciproca este valabilă, susțin specialiștii.  Un studiu recent a arătat că persoanele care au fost rugate să meargă cu umerii aplecați, capul în pământ și mișcări minime ale brațelor,  au declarat ulterior că s-au simțit brusc foarte triste și deprimate.  Așadar: ridicați-vă bărbia din piept, ațintiți-vă privirea drept înainte și trageți-vă umerii în spate. Veți înfrunta viața cu o atitudine pozitivă!

Fotografiați absolut orice.

Și aici, le atragem atenția mai ales acelor persoane extrem de active pe Facebook sau Instagram. Potrivit unui studiu publicat într-o revistă de știință, gestul de a fotografia vă poate împiedica să vă amintiți acele momente pe care v-ați grăbit să le imortalizați.  Obiectivul aparatului foto este ca un văl peste ochii voștri și de multe ori nici nu mai apucați să realizați ce aveți cu adevărat în față.  Sfat: faceți mai puține fotografii și participați mai mult la viața reală. Pur și simplu, bucurați-vă în liniște de lucrurile mărunte.

Nu faceți sport.

Acest  obicei este unul dintre cele mai rele, pentru că vă afectează în egală măsură sănătatea psihică și fizică, dar și stima de sine. Potrivit cercetătorilor americani, dacă faceți mișcare de cel puțin trei ori pe săptămână, veți scădea cu 20% riscul de a vă îmbolnăvi de depresie.  Sfat:  ieșiți afară și bucurați-vă. Faceți plimbări lungi, mergeți cu bicicleta, coborâți și urcați scările pe jos, asta dacă nu aveți de gând să vă apucați de antrenamente serioase, la sală.

Sunteți captive într-o relație toxică.

Psihologii spun că foarte multe persoane suferă de anxietate sau depresie tocmai din cauză că se încăpățânează să rămână alături de parteneri care le  fac să sufere și le reduc stima de sine. Uneori este nevoie de ani de zile să își dea seama ce anume le produce starea negativă de spirit. Sfat: dacă nu știți cum să vă smulgeți din relația care vă provoacă numai durere, apelați fără rușine sau rezerve la ajutorul unui specialist.

Luați viața prea în serios. 

Se poate  întâmpla să călcați într-o groapă căscată în trotuar;  dar în loc să ridicați din umeri, să ieșiți de acolo și să mergeți netulburați mai departe, vă simțiți jenați sau chiar iritați? E clar: dați o prea mare importanță lucrurilor mărunte. Specialiștii spun că trebuie să tratăm viața cu mult mai multă asumare și lejeritate și, mai ales, să știm să facem haz de necaz.  Sfat: râsul este cel mai bun și mai rapid medicament pentru anxietate și depresie.

Nu dormiți suficient. 

Lipsa somnului ne afectează mult mai grav decât suntem tentați să credem.  Organismul nostru va fi stors de energie, capacitatea de concentrare scăzută, iar starea psihică foarte proastă.  Sfat: încercați să vă dați seama ce anume vă împiedică să dormiți și faceți toți pașii necesari pentru a avea un somn odihnitor.

Nu sunteți niciodată singuri.

Acasă, avem partenerul de viață  și copiii; la muncă, e plin de colegi de serviciu. Oricât de ciudat ar părea, să știți că prezența permanentă a altor persoane în jurul nostru ne poate afecta negativ starea de spirit.   Sfat: găsiți-vă timp pentru voi înșivă (o plimbare solitară, meditație într-o încăpere separată) și o să vedeți că vă veși simți mult mai bine.

Nu puteți trăi fără telefonul mobil. 

Când a fost ultima dată când ați uitat efectiv de existența telefonului? Probabil nici măcar nu mai țineți minte.  Specialiștii spun că prezența acestor dispozitive ultramoderne (telefoane, tablete, etc.), ne mențin tot timpul în priză și nu ne dau timp să ne odihnim suficient (și aici ne referim la odihna minții). În cele din urmă, acest lucru se poate manifesta prin depresie sau anxietate.  Sfat: măcar o zi pe săptămână, sau hai, măcar câteva ore (probabil în weekend), încercați să trăiți fără aceste dispozitive nocive.

Loading...