Sănătate

Ai probleme cu somnul? Fă un duș fierbinte în fiecare seară

Un duș călduț dimineața, sau, și mai bine, un duș scoțian, în care alternați apa rece cu apa caldă, vă poate trezi de-a binelea și poate stimula creativitatea. Dar, dacă vreți să vă îmbunătățiți calitatea somnului, atunci seara faceți neapărat un duș fierbinte.

Secretul este, totuși, să nu îl faceți prea târziu, chiar înainte de a merge la culcare. Asta,  deoarece temperatura corpului joacă un rol important în reglarea ritmului circadian, care îi spune organismului când să fie somnoros, sau în stare de alertă.

În timpul zilei, temperatura corpului crește în mod natural, până după-amiaza târziu, când procesul se inversează, iar temperatura începe să scadă. Dușul fierbinte în timpul serii poate declanșa somnul, mai ales dacă îi furnizăm după aceea corpului suficient timp să se răcească.

Atunci când ieşim dintr-un duş fierbinte şi organismul nostru întâlneşte aer mai rece, această diferenţă de temperatură duce în mod sigur la o scădere subită a temperaturii corporale, fapt ce provoacă şi o liniştire şi calmare a minţii.  În mod normal, timpul optim pentru a face acest duș, sau o baie fierbinte, ar fi cu aproximativ o oră și jumătate înainte de a merge la culcare. În acest fel, corpul nostru va fi, în momentul în care ne întindem în pat, răcit, uscat și gata de repaus.

Ca bonus, în timpul dușului de seară, vă puteți curăța și pielea feței în profunzime, iar acest lucru va reduce erupțiile, va ajuta la diminuarea ridurilor și ajută cremele de noapte să pătrundă mai bine în țesut și să lucreze mai eficient, deoarece apa fierbinte deschide porii.

Relația între mâncare și un somn odihnitor. Nouă alimente care te ajută să dormi mai bine

Suferi de insomnie? Află cauzele acestei afecțiuni și cum poți să-ți îmbunătățești calitatea somnului

Loading...