Food&Drinks

Ananasul – beneficii și riscuri pentru sănătate

Ananasul  este un fruct tropical bogat în vitamine, enzime și antioxidanți.  În plus, o veste bună pentru doamnele care țin la siluetă – în ciuda gustului său dulce, are destul de puține calorii (50 calorii/100 g)! Ananasul conține cantități mari de vitamina C și mangan și este o sursă importantă de fibre dietetice. Are un conținut scăzut de sodiu, nu conține grăsimi, așa că pare fructul ideal pentru consumul zilnic.

Beneficiile consumului de ananas:

  • Întărește sistemul imunitar – datorită conținutului ridicat de vitamina C
  • Susține sănătatea sistemului osos – iar acest lucru se datorează prezenței manganului, un mineral esențial pentru dezvoltarea oaselor.
  • Îmbunătățește sănătatea ochilor – ananasul poate ajuta la reducerea riscului de degenerescență maculară, o boală care afectează ochii pe măsură ce îmbătrânim.
  • Favorizează digestia – datorită conținutului mare de fibre dietetice, care sunt esențiale pentru buna funcționare a intestinului.
  • Este un antiinflamator eficient – datorită unui amestec complex de substanțe care pot fi extrase din miezul ananasului, numit bromelaină
  • Ameliorează simptomele răcelilor, prin reducerea mucusului din gât și nas

Riscurile consumului excesiv de ananas:

  • Sensibilizarea buzelor, limbii și obrajilor
  • Alergii care se manifestă prin erupții cutanate, urticarie și dificultăți de respirație, caz în care trebuie să mergeți urgent la medic
  • Ananasul, sau mai bine spus bromelaina pe care o conține, poate interfera cu anumite medicamente, așa că persoanele care iau antibiotice, anticoagulante, diluanți sanguini, barbiturice, benzodiazepine, medicamente pentru insomnie și antidepresive triciclice, ar trebui să fie atente și să nu mănânce prea mult ananas.

V-ar putea interesa și:

Lămâi vs limes – care este diferența?

Este ovăzul un aliment potrivit pentru cină?

 

Loading...