Food&Drinks

Anghinarea – vă ajută să slăbiți și să scăpați de colesterolul rău (LDL) din organism

Mai puțin populară în țara noastră, anghinarea este parte integrantă din bucătăria unor popoare precum Spania sau Franța. Dincolo de gustul ușor amărui al acestei plante erbacee (apreciat de unii, detestat de alții), anghinarea are beneficii remarcabile pentru sănătate. În primul rând, are un conținut scăzut de grăsimi saturate și colesterol, fiind o sursă bogată de fibre, vitamine și minerale. Anghinarea conține vitamine care includ vitamina C, tiamină, riboflavină, niacin, folat, vitamina B-6, B-12, A, E, D și vitamina K.  Această plantă oferă,  de asemenea,  minerale precum calciu, sodiu, potasiu, mangan, fosfor și zinc. Iată cele mai importante beneficii de care vă puteți bucura dacă veți consuma anghinare:

  • Îmbunătățește sănătatea inimii – anghinarea reduce nivelul colesterolului rău din organism (acesta este responsabil pentru blocarea fluxului sanguin, creșterea tensiunii arteriale și poate duce la atacuri de cord și accidente vasculare cerebrale).
  • Reglează tensiunea arterială
  • Îmbunătățește simțitor activitatea sistemului digestiv – anghinarea este o sursă importantă de fibre dietetice, care asigură funcționarea optimă a intestinelor și combat constipația. De asemenea, fibrele ameliorează balonarea, crampele, excesul de flatulență și stările de disconfort digestiv. De asemenea, anghinarea asigură buna funcționare a vezicii biliare.
  • Combate mahmureala – anghinarea asigură detoxifierea rapidă a ficatului și stimulează reducerea nivelului de toxine din sânge. Așadar, un remediu excelent pentru o noapte în care ați băut cam mult ar fi câteva cești de ceai de anghinare
  • Ajută la dezvoltarea unui făt sănătos. Este foarte important ca femeile însărcinate să ia suplimente cu anghinare, deoarece aceasta este foarte bogată în acid folic, care poate preveni dezvoltarea unor malformații ale fătului.
  • Stimulează creșterea densității minerale osoase – precum spuneam, anghinarea este o importantă sursă de vitamine și minerale precum magneziu, fosfor și mangan, care reduc șansele de a face osteoporoză.
  • Stimulează metabolismul, accelerând arderea grăsimilor
  • Ajută la slăbire, deoarece taie pofta de mâncare și prelungește senzația de sațietate.

Dacă nu vreți să consumați anghinarea în diferite preparate culinare, puteți bea ceai de anghinare, sau puteți lua suplimente, care se găsesc în mai toate magazinele cu produse naturiste.

 

V-ar putea interesa și:

Turmericul – condimentul de bază al mâncărurilor din India, are și numeroase beneficii pentru sănătate

Smoothie-urile îngrașă? Și dacă da, unde greșim?

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.