Fitness

Antrenamente cardio, sau HIIT? Care sunt mai eficiente?

Pentru cei care s-au hotărât să se pună serios pe slăbit, dar nu au, poate, timp pentru a merge la sală, va fi destul de dificil să aleagă ce tip de mișcare fizică să practice, pentru cele mai bune rezultate.  Sigur că orice sport, fie că vorbim de Yoga, Pilates, ori jogging, este mai bun decât statul pe canapea. Dar care este, totuși, cel mai eficient pentru scopul propus? Să vedem ce spun specialiștii!

Antrenamentul de mare intensitate (HIIT) este, pe scurt, un sistem care alternează serii de exerciții intense,  cu perioade mai puțin intense de „odihnă”.  De pildă, puteți face flotări sau genuflexiuni timp de 45 de secunde, într-un ritm alert, urmate de 15 secunde de pauză și tot așa. Antrenorii de fitness susțin că HIIT este ideal pentru cei care vor să piardă în greutate într-o perioadă scurtă de timp. De ce funcționează?  Pentru că nimic nu impulsionează mai bine metabolsimul decât acest sistem. Ați aprins vreodată un foc, l-ați lăsat să ardă toată noaptea și ați constatat că cărbunii erau încă fierbinți dimineața? Ei bine, acesta este HIIT și acesta este efectul pe care îl are asupra metabolismului. Ideea este că veți continua să ardeți calorii și după încheierea antrenamentului. Sigur că și exercițiile clasice cardio vă ajută să ardeți un număr considerabil de calorii. În plus, influențează într-o manieră pozitivă inima, plămânii și mușchii. Cu toate acestea, persoanele care optează pentru exercițiile cardio mențin, de regulă, o intensitate moderată a efortului depus, de-a lungul antrenamentelor. Acesta nu este neaparat un dezavantaj, însa un lucru e cert: pentru arderea unui numar considerabil de calorii, va trebui să faceți antrenamente mult mai lungi.

Așadar, dacă tragem linie, concluzia este că antrenamentele HIIT sunt mai eficiente, te ajută să obții rezultate mai rapide, într-un timp mai scurt, sunt mai eficiente pentru reducerea grăsimii abdominale, contribuie la scăderea tensiunii arteriale și la îmbunătățirea sănătății inimii.

 

V-ar putea interesa și:

Dimineața, sau seara? Care este momentul optim pentru a face mișcare fizică?

Câteva recomandări pentru femeile care își doresc să fie sănătoase și pline de energie

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.