Food&Drinks

Broccoli – ne menține tineri și sănătoși. Aflați care sunt principalele sale beneficii pentru organism (bonus – o rețetă delicioasă)

Este broccoli un superaliment? Multă lume este de această părere, datorită numeroaselor beneficii pe care această legumă le aduce organismului uman. Broccoli face parte din aceeași familie de legume crucifere  cu varza de Bruxelles și conopida (găsiți un material detaliat despre legumele crucifere aici).

  • Broccoli este plin de vitamine (C, A, K, B9), minerale (potasiu, fosfor, seleniu) și fibre.
  • Este una dintre legumele cele mai bogate în antioxidanți, care inhibă și neutralizează deteriorarea celulelor provocată de radicalii liberi, reduce nivelul zahărului din sânge, reduce nivelurile de colesterol și stresul oxidativ.
  • Broccoli conține diferiți compuși bioactivi care reduc inflamațiile în țesuturile organismului.
  • Este o legumă eficientă, potivit unor studii, în combaterea unor forme de cancer, precum: cancerul de sân, prostată, stomac, renal, sau vezică urinară.
  • Îmbunătățește digestia și previne constipația.
  • Broccoli îmbunătățește activitatea creierului și încetinește procesul de îmbătrânire a celulelor nervoase.
  • Încetinește procesul de îmbătrânire a celulelor, în general, datorită antioxidanților pe care îi conține
  • Întărește sistemul imunitar, prin conținutul ridicat de vitamina C
  • Îmbunătățește sănătatea sistemului osos și flexibilitatea încheieturuilor

Broccoli este o legumă care poate fi  și trebuie consumată de toată lumea care își dorește un organism sănătos și puternic.

Supă cremă de broccoli (rețetă preluată de pe Gourmandelle.com)

Ingrediente:

1 kg broccoli congelat

3 cartofi medii, tăiați cubulețe

4 căței de usturoi

1 ceapă medie

3 linguri fulgi de drojdie inactivă

ulei de măsline după gust

sare și piper, după gust

mix de semințe

Mod de preparare:

  1. Pune broccoli, cartofii si ceapa la fiert, timp de 20 de minute, sau mai mult.
  2. Scurge apa într-un recipient și pune legumele fierte într-un blender, alături de usturoiul decojit, fulgii de drojdie inactivă, sare și piper.
  3. Procesează-le până devin piure, apoi adaugă din apa în care au fiert, treptat, până ajungi la consistența dorită pentru supă.

Se poate servi preparatul cu semințe presărate deasupra și puțin ulei de măsline extravirgin.

 

V-ar putea interesa și:

Toamna se culeg strugurii, dar și beneficiile lor

 

 

 

Loading...