Sănătate

Căldura vă chinuie cumplit zilele acestea și nu vă lasă să dormiți? Iată șase metode la care puteți apela

Iubim vara pentru o mie și unul de motive: soare, plaje însorite, briza mării, băuturi răcoroase, haine vaporoase, culori vii, piele bronzată, etc. Există, însă, momente când aproape o urâm – atunci când căldura copleșitoare nu ne lasă să ne odihnim și adunăm nopți în șir de insomnii. Ce putem face, totuși, să dormim mai bine în zilele toride? Iată câteva sugestii:

Faceți un duș chiar înainte de a merge la culcare. Există ceva mai plăcut decât senzația de piele curată și răcoroasă atunci când te strecori în așternuturi? Nu prea credem, iar această senzație va fi și mai plăcută în zilele călduroase de vară. Mai ales dacă avem curajul să facem un duș cu apă aproape rece, care ne va scădea temperatura corpului și va îndepărta acea senzație de piele lipicioasă.

Lăsați draperiile trase pe toată durata zilei. În mod normal, când ne trezim, unul dintre primele lucruri pe care le facem este să aducem lumina în cameră, mai ales că razele soarelui ajută organismul să producă vitamina D și crește nivelul de serotonină, ceea ce ne poate îmbunătăți starea de spirit. În zilele foarte călduroase, însă, ar trebui să tragem draperiile la loc, îndată ce am terminat cu rutina de dimineață.  Astfel, temperatura se va menține mai scăzută în încăperea în care dormim, iar asta ne va ajuta să ne odihnim mai bine.

Încercați să dormiți pe o pernă aromatică. Acestea se găsesc deja de cumpărat în foarte mute locuri și sunt umplute cu plante (în special lavandă), cunoscute pentru proprietatea lor de a induce un somn liniștit.  Dacă, totuși, nu aveți la dispoziție o astfel de pernă, încercați măcar să cumpărați un săculeț umplut cu lavandă, pe care să-l așezați seara foarte aproape de locul unde vă puneți capul atunci când dormiți.

Folosiți așternuturi din mătaseDacă nu vă permiteți să cumpărați o lenjerie întreagă din mătase, un material ușor și răcoros, care ne ajută să dormim mai bine, atunci măcar investiți într-o față de pernă.

Mâncați ceva foarte lejer la cinăAdevărul este că tot timpul ultima masă a zilei ar trebui să fie compusă din alimente ușoare și sănătoase, dar în serile călduroase de vară, e obligatoriu să consumăm o salată simplă. Asta ne va ajuta să dormim mult mai bine.

Încercați să dormiți singure. Nu vă cerem ca acest obicei să se permanentizeze, este vorba doar de acele zile toride, când prezența altor ființe în pat (soț, copii, pisică, etc.), crește cantitatea de căldură corporală, iar atingerile devin aproape de nesuportat. Așa că, dacă aveți posibilitatea să puneți stăpânire pe întregul pat, încercați să faceți în așa fel, încât brațele și picioarele să nu se atingă.

 

Relația între mâncare și un somn odihnitor. Nouă alimente care te ajută să dormi mai bine

Suferi de insomnie? Află cauzele acestei afecțiuni și cum poți să-ți îmbunătățești calitatea somnului

loading...
----------------------
Loading...