Fitness

Care este adevărul – exercițiile fizice sporesc, sau scad senzația de foame?

Așa cum am subliniat în repetate rânduri, de la construirea masei musculare, arderea caloriilor și până la menținerea unui organism sănătos, sportul ne ajută în foarte multe feluri.  Este foarte adevărat, însă, că exercițiile fizice pot schimba modul în care corpul răspunde la foame. Iar răspunsul la întrebarea din titlu nu este unul simplu, pentru că este influențat de foarte mulți factori.

Specialiștii spun că, de regulă, în timpul antrenamentelor, nu simțim foame, parțial pentru că sângele este deviat din stomac pentru a ajuta mușchii să lucreze. Procesul de digestie încetinește, iar uneori, dacă efortul este intens, puteți simți chiar o senzație acută de greață. De asemenea, mișcarea fizică afectează hormonii  care reglează foamea. Cercetările în domeniu arată, însă,  că unele tipuri de exerciții pot stimula creșterea poftei de mișcare (cum ar fi alergarea ușoară), în timp ce altele (de pildă, un antrenament de forță) pot să o scadă.

Intensitatea exercițiilor și temperatura sunt alți factori care trebuie luați în considerare.  De regulă, atunci când te antrenezi foarte intens, iar corpul „se încinge”, nu mai simți foame. Ba chiar, multe persoane spun că nu mai simt nevoia să mănânce mult timp după un asemenea antrenament.  Se pare că senzația de foame revine abia după ce corpul a reușit să se refacă după efortul depus.

Indiferent, însă, dacă obiectivul vostru este să pierdeți în greutate, sau să vă modelați corpul și să vă construiți masa musculară, specialiștii spun că, pentru a progresa, este important ca, după fiecare antrenament dificil, să conusmați o masă/gustare care să conțină proteine (pentru refacerea mușchilor), dar și carbohidrați  complecși (pentru a reface depozitele de glicogen).

 

V-ar putea interesa și:

 

Care sunt cele mai bune tipuri de exerciții fizice pentru a pierde în greutate, potrivit experților

 

 

loading...
----------------------
Loading...