Timp Liber

Câte calorii putem arde în timp ce dormim?

Chiar și atunci când dormim, în organismul nostru este forfotă mare, deși noi nu conștientizăm acest lucru.  Corpul accelerează repararea celulelor și creșterea unor celule noi, iar creierul elimină informațiile inutile pe care le-am acumulat pe parcursul zilei. Firește că nu ne putem aștepta să ardem la fel de multe calorii ca atunci când suntem în mișcare, dar asta nu înseamnă că procesul se oprește.

Specialiștii estimează că numărul de calorii arse depinde de gretatea corporală, de timpul alocat somnului, de cât de activ este metabolismul nostru, de ceea ce mâncăm și de temperatura corpului. Dacă mâncați multe proteine și dormiți suficient (adică 8 ore pe noapte), aveți șansa să măriți numărul caloriilor arse în timpul somnului de la aproximativ 500 până la 900!  Asta nu înseamnă, bineînțeles, că trebuie să renunțați la mișcare fizică. Pentru persoanele care ard mai puține calorii noaptea, există câteva recomandări pentru a mări numărul acestora: luați cina mai devreme cu 4 ore față de ora de culcare, consumați alimente foarte ușoare, care să nu îngreuneze digestia, asigurați-vă că în camera în care dormiți e răcoare, purtați pijamale răcoroase și, nu în ultimul rând, faceți sport cât mai des, deoarece sportul crește rata metabolismului.

Nu încercați, însă, să creșteți numărul de caorii arse în timpul somnului dormind mai mult de 8 ore! Prelungirea duratei de somn peste o anumită măsură crește riscul unor probleme de sănătate,  precum diabetul zaharat sau accidentul vascular cerebral.

 

V-ar putea interesa și:

Opt alimente care combat insomniile

Ce NU trebuie să ții în dormitor, dacă vrei să ai un somn de calitate

Loading...