Timp Liber

Câteva rezoluții pentru 2019 – partea I

Începuturile de an sunt un bun prilej pentru aproape toată lumea să-și facă  bilanțuri personale și să întocmească un „plan de bătaie” pentru următoarele luni. De ce este nevoie de aceste rezoluții? Simplu: pentru că ele ne dau sentimentul că facem ceea ce trebuie și simțim cumva că viața noastră este mai organizată, mai optimizată. Dar dacă sunteți în încurcătură și nu prea știți exact cum să procedați, venim noi cu câteva sugestii:

  1. Adăugați mai multe citrice în coșul vostru de cumpărături. Iarna, în special, aceste fructe bogate în vitamina C, vă ajută să vă întăriți sistemul imunitar și să păstrați sănătatea și suplețea pielii, afectată de condițiile meteo.
  2. Mâncați cu regularitate legume. Indiferent dacă vreți să slăbiți, sau doar să fiți sănătoase, să știți că legumele sunt cele mai bune prietene ale voastre.
  3. Faceți-vă timp să mergeți la medic, pentru un control general. Știți vorba aceea: mai bine să previi, decât să tratezi. Este foarte bine ca periodic să vă faceți toate analizele.
  4.  Cumpărați-vă mai multe plante, iar dacă stați la casă, faceți-vă o mică grădină. Nu numai că plantele înfrumusețează spațiul unde locuiți, dar studiile arată că îngriirea lor constantă este extrem de benefică pentru sănătate!
  5. Faceți lucrurile pe rând și încercați să nu vă umpleți zilele cu prea multe sarcini. Supraaglomerarea duce la stres. În plus, atunci când mintea îți este împărțită în foarte multe direcții, riști să nu mai faci nimic cum trebuie.
  6. Fă-ți timp pentru mișcare în programul tău încărcat. Această rezoluție este foarte importantă, așa că nu o trece cu vederea. Culcă-te cu o jumătate de oră mai devreme decât obișnuiești și trezește-te mai devreme, ca să ai timp să facă puțin sport. Crede-ne pe cuvânt: te vei simți mai bine,  atât fizic, cât și psihic.
  7. Planificați o vacanță. Oricât de multă treabă ați avea, ideea unei vacanțe o să vă facă sarcinile zilnice mai suportabile. Fie că plecați undeva cu avionul, fie că mergeți cu cortul, ideea este să vă acordați la un moment dat o pauză binemeritată.
  8. Explorați noi hobby-uri. Este foarte important să vă faceți timp pentru activitățile care vă plac, așa că acum, mai mult ca oricând, gândiți-vă să vă apucați de ceva la care visați de multă vreme: cursuri de dans, pictură, grădinărit,  etc.
  9. Ascultați mai multă muzică. Adunați într-un playlist toate melodiile care vă plac și ascultați-le în timp ce faceți exerciții fizice, sau în timpul treburilor casnice.

V-ar putea interesa și:

7 lucruri sănătoase de făcut seara, înainte de culcare. Încearcă-le și tu!

Ritualuri zilnice pentru buna ta dispoziție

 

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.