Diete

Ce este dieta hormonală și cum te poate ajuta să-ți menții greutatea normală și să fii sănătoasă

Dietele hormonale au apărut ca un răspuns firesc la problemele cu care se confruntă femeile, în special în perioada de perimenopauză și menopauză, care se caracterizează prin dezechilibre hormonale grave. Aceste fluctuații ale hormonilor nu numai că produc efcete adverse pentru sănătate, dar, de cele mai multe ori, duc la creșterea în greutate. După numeroase studii, oamenii de știință au ajuns la concluzia că o metodă eficientă de a sincroniza hormonii din organism este și o dietă alimentară specială, combinată, bineînțeles, cu mișcare fizică regulată, suplimente nutritive și detoxifiere. În articolul de astăzi vă explicăm cum puteți urma o astfel de dietă, concepută în trei etape, ca să ajungeți într-un timp relativ scurt, la echilibrarea hormonilor din :

  1. Faza 1 – se axează pe un proces de dezintoxicare a organismului și durează două săptămâni. În această etapă a dietei, evitați să consumați cereale care conțin gluten, produse lactate obținute din lapte de vacă, multe uleiuri, alcool, cofeină, zahăr, îndulcitori artificiali, carne roșie și citrice. Alimentele indicate includ cereale fără gluten, majoritatea legumelor și fructelor (dar fără citrice!),  fasole, nuci și semințe (dar nu alune), carne slabă de pasăre, pește, soia, ouă, lapte vegetal, lactate din ovine sau caprine și anumite uleiuri (cum ar fi cel de măsline extravirgin, sau anumite uleiuri de semințe presate la rece). Această fază implică, de asemenea, luarea de suplimente nutritive, precum probiotice și produse antiinflamatorii, ca turmericul și uleiul de pește. În această etapă a dietei veți pierde, teoretic, până la 10 kilograme!
  2. Faza 2 – în această etapă puteți să reincludeți o parte din alimentele interzise în prima fază, mai mult pentru a observa care este răspunsul organismului la ele. Dacă în anumite cazuri observați că nu vă simțiți bine, tăiați acele produse definitiv din alimentația voastră. Cu toate acestea, dieta recomandă evitarea în continuare a acelor mâncăruri care duc la dezechilibre hormonale, precum: stafidele, curmalele, alunele, cărnurile neorganice, alimentele procesate, îndulcitorii artifiali, cerealele rafinate, untul de arahide și ciocolata (cu excepția celei negre).
  3. Faza 3 – se concentrează pe introducerea exercițiilor fizice, atât cardio, cât și a antrenamentelor cu greutăți. Practic, această fază, care presupune consumarea alimentelor permise în faza 2, poate continua pe tot parcursul vieții, pentru că a devenit deja un stil de viață.

Promotorii dietei hormonale susțin că urmând acest plan, veți trece mai ușor prin neplăcerile provocate de perimenopauză și menopauză și veți putea să vă mențineți o greutate corporală situată în limite normale. Bineînțeles, alimentele permise nu pot fi consumate în cantități industriale; dimpotrivă, este foarte important ca, la maturitate, să mâncați porții mici și echilibrate. Printre beneficiile acestei diete se mai numără și: îmbunătățirea calității somnului, reducerea stresului, intensificarea procesului de ardere a grăsimilor și îmbunătățirea stării generale de sănătate.

 

V-ar putea interesa și:

5 semne care vă pot avertiza că hormonii voștri au luat-o razna

Suferiți de dureri de cap cauzate de dezechilibre hormonale? Iată ce puteți face

Loading...