Diete

Ce este mâncatul intuitiv și cum te poate ajuta această metodă să slăbești fără suferință

Fără numărat calorii și fără alimente interzise – pare dieta ideală, nu? Dar cât de eficient este un astfel de regim? Haideți să vedem care sunt argumentele unuia dintre nutriționiștii care susțin această… anti-dietă.  Termenul de mâncare intuitivă a fost inventat de Evelyn Tribole  în 1990; de atunci, s-au scris mai multe cărți și s-au făcut numeroase studii privind slăbirea prin această metodă.

Pe scurt, să mănânci intuitiv presupune să renunți la orice dietă și să te hrănești cu grijă și fără sentimental de culpabilitate. Nu trebuie să numeri calorii și nici nu ai restricții la alimente, dar există, totuși, câteva principii după care trebuie să te ghidezi:

  • Respingeți orice idee de dietă- autorii cărților despre mâncatul intuitiv susțin că niciun regim de slăbire nu are rezultate pe termen lung și refuză să accepte promisiunile de slăbire rapidă.
  • Urmați-vă foamea – un motiv pentru care dietele nu funcționează, susțin ei, este faptul că presupun să fii privat de mâncare, ceea ce poate declanșa la un moment dat supraalimentarea. Deci, în loc să numărați calorii și să tot cântăriți porțiie, pur și simplu acordați atenție semnalelor pe care vi le transmite corpul vostru. Asta înseamnă să mănânci suficient, inclusiv carbohidrați, bazându-te, totuși, pe bunul tău simț, care ar trebui să-ți spună când să te oprești. (hmmm, suntem cam sceptici în legătură cu asta!)
  • Faceți pace cu alimentele. Atunci când urmați orice altă dietă, cu siguranță vă sunt interzose anumite alimente, ceea ce le face să fie și mai tentante, susțin cei care promovează mâncatul intuitiv. De aceea, ar trebui să vă acordați permisiunea să mâncați ceea ce vă place, cu condiția să vă întrebați mereu dacă simțiți cu adevărat nevoia să consumați acel aliment, în acel moment. Este vorba despre a fi conștient în fiecare clipă de ceea ce consumi.
  • Țineți cont de senzația de sațietate. Adeseori, susțin autorii cărților despre mâncatul intutiv, oamenii continuă să mănânce (din cauza plictiselii, ori a stresului) și după ce s-au săturat. Este important, spun ei, să te oprești, atunci când simți că ai consumat exact cantitatea de alimente de care ai nevoie.
  • Descoperiți factorul “satisfacție”. Asta înseamnă să-ți acorzi timp să te bucuri de gustul și aspectul fiecărui preparat și să descoperi în timp care alimente îți fac cu adevărat bine și care nu. Mănâncă mereu conștient de ceea ce ai în farfurie și bucură-țe de fiecare înghițitură. Se pare că acest timp de meditație pe care îl acorzi în timpul meselor te va face să mănânci mai puțin.
  • Respectați-vă corpul. Mâncatul intuitiv presupune să alegi acele alimente care descoperi, în timp, cî îi fac bine organismului tău și să le excluzi (sau să le reduci) fără regrete pe cele care îți provoacă neplăceri. Ideea este să te simți mereu împăcat/ă cu ceea ce consumi și să nu ai așteptări nerealiste privind slăbirea.
  • Faceți mișcare. Nu trebuie neapărat să mergi la sală în fiecare zi, dar este important să-ți menții corpul activ. Ideea ar fi să găsești acel tip de mișcare pe care îl faci cu plăcere, fie că este vorba de mersul pe jos, yoga, plimbări cu bicicleta ș.a.m.d. Mișcarea fizică îmbunătățește starea de spirit, întărește inima și masa musculară.

Așadar, mâncatul intutiv se bazează mult pe o bună cunoaștere a corpului tău și pe bun simț. Autorii acestei mișcări susțin că multe persoane care au abordat această metodă au reușit să slăbească într-un ritm mai lent, dar definitiv. Ei susțin că metoda lor este un mod de viață ușor de urmat, care te lipsește de frustrările unei diete obișnuite. Așa o fi, oare?

 

V-ar putea interesa și:

Nu sunteți o mare mâncăcioasă și, totuși, vă îngrășați ? Iată câteva posibile explicații

Patru obiceiuri la care ar trebui să renunțați, dacă nu vreți să vă sabotați dieta

 

 

Loading...