Sănătate

Ce provoacă balonarea și cum putem evita această problemă neplăcută

Astăzi o să vorbim despre unul dintre cele mai enervante și sâcâitoare lucruri, care, din păcate, afectează foarte multe persoane: balonarea!  Da, acea senzație care ne facem să ne simțim umflate și grase chiar și atunci când nu suntem. Nu ne propunem să oferim soluții minune la această problemă, mai ales că fiecare organism reacționează în mod diferit la anumite alimente, însă  poate vom reuși să descoperim împreună câteva remedii care să o amelioreze.  Să vedem, așadar, ce anume ne provoacă balonarea și cum putem evita această problemă:

  1. Mâncatul excesiv. Categoric, de fiecare dată când uităm de noi și ne umplem stomacul cu tot felul de alimente, ne vom ridica de la masă cu senzația că suntem  mai greoaie și abia ne mișcăm. Iar în scurt timp vor apărea și alte efecte: dureri de stomac, zgomote ciudate în intestine, etc. Una dintre soluții ar fi să mâncăm mai des, porții mai mici. Ideea este să nu ajungem la acea senzație de foame de lup, care ne va face să mâncăm enorm, ci să luăm câte o gustare mică între mesele principale, care la rândul lor trebuie să fie decente în ceea ce privește mărimea porțiilor.
  2. Nu mestecăm mâncarea suficient. Da, și aceasta poate fi o cauză a balonării. De multe ori, când ne este foarte foame, nu avem răbdare și ajungem să înghițim alimentele aproape întregi, în loc să le mestecăm pe îndelete. Cu cât vom mărunți mai bine hrana, cu atât ne vor fi mai recunoscătoare stomacul și intestinele !
  3. Mâncăm prea repede. Atunci când ne luăm mesele pe fugă, sau suntem foarte înfometate, avem tendința să înghițim alimentele, așa cum spuneam înainte, însă, odată cu ele înghițim și… aer, iar asta ne va face să ne balonăm mult mai repede.
  4. Bem prea multă apă în timp ce mâncăm. Ideal ar fi, spun specialiștii, să bem lichide cu o jumătate de oră înainte de masă; acest lucru ne va ajuta nu doar în privința balonării, ci ne va face și să mâncăm mult mai puțin! Evident, dacă ne este cu adevărat sete, atunci trebuie să bem, însă mare atenție la cantitate.
  5. Nu bem destulă apă pe parcursul zilei. Asta pare să contrazică afirmația anterioară, însă ideea este să bem multă apă, dar nu în timpul meselor. Dacă nu ne hidratăm suficient, corpul nostru va reține lichidele, iar asta ne va face să ne umflăm și să reținem toxinele în organism. Ar trebui să consumăm cel puțin opt pahare de apă pe zi, pentru ca organismul nostru să funcționeze cât mai bine.
  6. Avem intoleranță la anumite alimente. Și aici nu vorbim neapărat despre fasole, care provoacă gaze intestinale tuturor. Fiecare persoană reacționează diferit la anumite categorii de alimente, așa că depinde de noi să identificăm ce anume ne provoacă balonarea. De pildă, unii oameni reacționează neplăcut la gluten, sau lactate, alții la varză sau chiar la conopidă și broccoli!
  7. Excesul de fibre. Chiar dacă acestea sunt considerate în general sănătoase pentru organism și ne ajută atunci când ne dorim să slăbim, nu toată lumea se simte bine când consumă în exces alimente bogate în fibre. Dacă ați observant că anumite legume pe care le mâncați crude vă provoacă dureri de stomac și senzație de balonare, poate ar trebui să le consumați gătite.
  8. Sucuri carbogazoase și gumă de mestecat! Încercați să limitați consumul acestora, deoarece provoacă balonare. Mai mult, evitați să consumați lichide cu paiul, deoarece  astfel veți înghiți mult aer! Același lucru se întâmplă și când mestecăm gumă.
  9. Constipația. Evident, această problemă, cu care se confruntă multă lume, este extrem de neplăcută. Tocmai de aceea, trebuie consumate acele alimente care ne reglează perfect tranzitul intestinal și astfel vom scăpa și de balonare.

 

Ce este bulimia și cum îți poate afecta sănătatea?

Cinci alimente de evitat seara, înainte de culcare!

Loading...