Diete

Ce să mâncăm/ce să nu mâncăm, în funcție de vârsta pe care o avem

În mod normal și firesc, oamenii nu ar trebui să-și păstreze toată viața aceleași obiceiuri alimentare din copilărie, pentru că organismul lor se schimbă, iar cerințele lui sunt diferite, în funcție de vârstă. În cele ce urmează, vrem să vă oferim un ghid de alimentație, gândit de specialiști în nutriție, pentru fiecare decadă a vieții.

20 de ani

Alimente indicate – fructe și legume din belșug, deoarece acestea furnizează substanțele nutritive de care corpul și creierul unui tânăr are nevoie pentru a se dezvolta. De asemenea, hidratarea este foarte importantă, pentru că apa face ca lucrurile să se miște așa cum trebuie în  organism, controlează pofta de mâncare și poftele, în general.

De evitat –  dulciurile, produsele de patiserie, alimentele prăjite, sucurile carbogazoase, sucurile energizante – toate acestea ar trebui consumate cât mai rar, deoarece favorizează apariția bolilor cronice la maturitate.

30 de ani

Alimente indicate – metabolismul începe să dea mici rateuri la această vârstă, așa că multe persoane, preocupate de carieră, sau de întemeierea unei familii, neglijează alimentația și mișcarea fizică și încep să ia în greutate. Pentru a contracara acest lucru, faceți din alimentele bogate în fibre cele mai bune prietene ale voastre.  Consumați tot ce are culoarea verde – spanac, avocado, precum și grăsimi sănătoase din ulei de măsline, nuci și semințe. De asemenea, introduceți în alimentație tot ce este bogat în colagen și vitamina C – citrice, căpșuni, broccoli, sau ardei gras.

De evitat – alcoolul în exces, carbohidrații seara și alimentele procesate în orice moment al zilei. De asemenea, nu exagerați cu cafeaua, sau cu băuturile pe bază de cofeină.

40 de ani

Alimente indicate – deoarece la această vârstă debutează, de regulă, “iadul hormonal”, axați-vă pe consumul legumelor crucifere (varză, conopidă, broccoli, kale), deoarece s-a demonstrat științific că acestea pot echilibra balanța hormonală și pot preveni cancerul. În plus, mâncați des pește gras, bogat în acizi Omega-3, nuci și semințe de chia.

De evitat: dacă în tinerețe puteați să vă delectați cu alimente nesănătoase, fără să observați imediat efectele negative, acum va trebui să fiți mult mai atenți. Așadar, răriți-o cu zahărul, sarea în exces și alimentele procesate, care le conțin din belșug pe amândouă.

50 de ani

Alimente indicate – persoanele care se situează în jurul acestei vârste trebuie să acorde o atenție sporită sănătății oaselor. Asta înseamnă că trebuie să consume multe alimente bogate în calciu – lactate, fasole albă, somon, sardine, smochine uscate, kale, mazăre, migdale, portocale și multe verdețuri. Și fibrele sunt esențiale în această etapă a vieții .

De evitat – din nou zahărul, care poate duce la niveluri anormale ale insulinei.

60 de ani

Alimente indicate – aceasta este vârsta la care cel mai mult trebuie să vă preocupe sănătatea creierului, de aceea alimentația trebuie axată pe consumul grăsimilor sănătoase: ulei de nucă de cocos, avocado, nuci și semințe. Și proteinele sunt importante, deoarece împiedică pierderea masei musculare. Consumați tofu, fasole, pește și fructe de mare.

De evitat: grăsimile saturate, care cresc riscul de a face atac de cord.

 

V-ar putea interesa și:

Culmea dietelor! Alimentele care scad pofta de mâncare

Dieta Rina – un regim de slăbire ceva mai prietenos, care promite schimbarea metabolismului

 

 

Loading...