Sănătate

Ce știi și ce nu știi despre slăbire? Iată 4 dintre cele mai mari mituri legate de acest subiect!

“Îmbogățiți-vă peste noapte printr-o metodă foarte simplă”! “Pierdeți 10 kilograme în 5 zile!” “Mâncați ce vreți și veți slăbi garantat cu un produs infailibil!” Punem pariu că ați auzit deja toate aceste enunțuri care vă promit marea și sarea fără ca voi să faceți cine știe ce efort. Dacă v-ați prins că toate acestea sunt niște minciuni sfruntate, atunci cu siguranță conștientizați că slăbirea este un proces dificil, care se obține cu multă muncă, dedicare și necesită un timp îndelungat. Fiind un subiect care interesează aproape pe toată lumea, au apărut, desigur, tot felul de teorii, unele total greșite, care au fost demontate de mai mulți specialiști în fitness și nutriție din Statele Unite.

Iată 4 dintre cele mai mari mituri legate de slăbire:

1. Mitul 1: dacă tăiați carbohidrații, veți pierde în greutate. De ce nu este adevărat: pentru a arde grăsimea, trebuie să alimentezi corpul cu caloriile necesare pentru a atinge gamele de exerciții de mare intensitate. Fără combustibil (adică exact carbohidrații despre care vorbeam), rezervorul tău va fi gol. Te vei simți extenuat, ca și cum ai fi făcut un antrenament istovitor, dar care, în realitate, nu va fi la fel de eficient ca atunci când corpul este alimentat corect. Sigur, nu trebuie abuzat de carbohidrați și trebuie alese întotdeauna variantele sănătoase.

2. Mitul 2: exercițiile de intensitate moderată ard mai multă grăsime decât cele de maximă intensitate. De ce nu este adevărat: pentru că antrenamentele moderate nu fac altceva decât să ardă grăsimi exclusiv pe durata lor, în timp ce antrenamentele de maximă intensitate (de tipul HIIT) declanșează o accelerare a metabolismului, astfel că vei continua să arzi calorii și în orele de după antrenament. Cel mai bine ar fi să alternezi cele două tipuri de exerciții, pentru rezultate cât mai eficiente.

3. Mitul 3: Pierdeți cel puțin 1 kg pe săptămână dacă tăiați 500 de calorii pe zi. De ce nu este adevărat: ființele umane sunt construite pentru a supraviețui și, astfel, când caloriile sunt restricționate drastic, corpul uman intră în modul de supraviețuire, încetinind ritmul metabolic. Consumând mai puține calorii pe zi vei determina organismul să își conserve combustibilul. În schimb, dacă vă alimentați corespunzător, veți putea face antrenamente mai intense și mai eficiente, ceea ce va duce și la o slăbire mai rapidă.

4. Mitul 4: dacă nu mai mâncați nimic după ora 18, veți slăbi mai repede. De ce nu este adevărat: nu contează ora la care mâncați, ci ceea ce mâncați și câte calorii consumați zilnic. În plus, dacă organismul nu este alimentat constant, odată la câteva ore, metabolismul va încetini, iar corpul va avea tendința să își facă depozite.

Vrei să slăbești cât mai repede? Fă zilnic câteva minute de exerciții cardio! (video)

Loading...

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.