Sănătate

Ce sunt autofagia și postul intermitent și cum ne pot ajuta să slăbim, să fim mai sănătoși și să ne prelungim viața

Autofagia este un proces fiziologic, ale cărui mecanisme au fost studiate de doctorul japonez Yoshinori Oshumi, iar cercetările sale în acest domeniu au fost răsplătite cu un premiu Nobel pentru Medicină, în anul 2016. Pe înțelesul tuturor, autofagia reprezintă procesul prin care corpul nostru se debarasează de toxine și de celulele bolnave, reciclându-le și folosind mai apoi doar părțile care pot fi recuperate, ca sursă de energie, sau pentru construcția unor noi celule.  Nu degeaba organismul uman este considerat un mecanism perfect și deosebit de inteligent!

Beneficiile autofagiei sunt numeroase –  reduce inflamațiile din corp, încetinește procesul de îmbătrânire și îmbunătățește simțitor funcțiile biologice. Autofagia nu este, însă, posibilă, decât în condițiile de repaus total, sau de restricții calorice severe. Cu alte cuvinte, atunci când postim, organismul nostru depune o intensă activitate antioxidantă și antiinflamatorie.

Specialiștii care au studiat  pe larg acest domeniu afirmă că restricțiile calorice periodice pot să ne ferească de multe forme de cancer și alte boli care apar odată cu vârsta și, nu în ultimul rând,  ne pot prelungi viața. Supraalimentarea, în schimb, poate provoca o serie de probleme, precum riscuri crescute de boli cardiovasculare,  creștere în greutate, diabet, leziuni neurologice, ș. a.m.d.

Descoperirile despre autofagie au dus și la apariția uneia dintre cele mai populare diete din lume: postul intermitent (intermittent fasting). De fapt, este greșit să folosim cuvântul dietă, deoarece este, fără doar și poate, un mod de viață, ale cărui beneficii pentru sănătate sunt incontestabile:

  • Scăderea riscului de diabet
  • Scăderea riscului cardiovascular
  • Îmbunătățirea longevității
  • Protecția împotriva cancerului
  • Scăderea inflamațiilor din organism
  • Tensiune arterială normală
  • Reducerea stresului oxidativ
  • Menținerea unei greutăți echilibrate

Așadar, postul intermittent nu ne ajută doar să slăbim sau să ne păstrăm greutatea corporală în limitele dorite, ci ne aduce și o mulțime de alte beneficii. Mai multe, însă,  despre acest subiect – cum mâncăm, ce mâncăm, ce intervale orare alegem dacă ne hotărâm să ținem post intermitent – vom vorbi pe larg într-un articol viitor.

 

V-ar putea interesa și:

Dieta Dukan, probabil cea mai populară dietă din lume

DIETA DASH – recomandată celor cu probleme cardiace

 

Loading...