Sănătate

Ce sunt fitoestrogenii și în ce alimente îi putem găsi. Simptomele deficitului de estrogen

Estrogenul este un hormon prezent atat in organismul femeii, cât și in cel al barbatului (în cantități mult mai mici), responsabil pentru reglarea ciclului menstrual, a aparatului reproducător, a tractului urinar, a sistemului cardiovascular și pentru menținerea densității osoase și a sănătății pielii și părului.

Fluctuațiile acestui hormon produc un adevărat haos în organism, iar pe măsură ce femeile se apropie de menopauză și nivelurile de estrogen scad dramatic, apar o mulțime de simptome neplăcute, care pot afecta calitatea vieții.  În plus, estrogenul, care influențează și metabolismul, merge mână în mână cu gretatea. De regulă, femeile supraponderale se confruntă cu un nivel scăzut al acestui hormon. Iată câteva simptome ale deficitului de estrogen:

  • Iritabilitate
  • Probleme digestive
  • Dureri de încheieturi
  • Pierderi de memorie
  • Dificultăți de învățare
  • Cicluri menstruale neregulate sau lipsa menstruației
  • Pierderea densității osoase
  • Scăderea tensiunii arteriale
  • Epuizare fizică
  • Uscăciune vaginală
  • Dureri de cap
  • Subțierea părului
  • Insomnii
  • Depresie
  • Bufeuri (în cazul femeilor aflate la menopauză, sau în perimenopauză)

Evident, nimeni nu își dorește să se confrunte cu aceste probleme, așa că este foarte important ca femeile să știe la ce metode pot apela pentru a stimula creșterea producției de estrogen în organism. Un rol foarte important în acest proces îl au fitoestrogenii – compuși ai unor plante consumate frecvent, care atunci când ajung în corpul uman, au un efect similar estrogenului. Practic, structura chimică a fitoestrogenilor este foarte asemănătoare cu cea a estrogenului secretat de organism. Totuși, pentru că nu se leagă de receptorii de estrogen din corp la fel de puternic ca hormonul în sine, efectele fitoestrogenilor sunt mai reduse, dar deloc neglijabile. Așadar, femeile care se confruntă cu un nivel scăzut de estrogen, ar trebui să consume alimente bogate în fitoestrogeni, cum ar fi: semințele de in, semințele de susan, soia, fistic, linte, morcovi, fasole, sparanghel, rodie, fructe de pădure, ovăz, orz, germeni de grâu, nuci, ceai verde, mere, ceapă.

 

V-ar putea interesa și:

5 semne care vă pot avertiza că hormonii voștri au luat-o razna

Aproape totul despre bufeuri – ce sunt, pericolul la care ne expun și cum putem scăpa de ele

 

Loading...

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.