Food&Drinks

Ce trebuie să știm despre varza Kale și de ce ar fi bine să o consumăm cât mai des

Kale este o legumă extrem de populară în rândul persoanelor care au ales să ducă un stil de viață sănătos, sau care își doresc să slăbească. În Statele Unite ale Americii, sau în Marea Britanie, acest tip de varză se găsește peste tot, însă la noi, din păcate, poate fi cumpărată doar din anumite hipermarketuri. Să sperăm că acest lucru se va schimba în scurt timp, pentru că beneficiile acestei legume nu sunt deloc de neglijat:

  1. Varza kale are puține calorii (doar 36 la 100 g), este bogată în fibre și are zero grăsimi. Este excelentă pentru digestie și reglarea tranzitului intestinal, iar acest lucru vă poate ajuta și să slăbiți mai repede.
  2. Kale este bogată în fier. Iar fierul  după cum bine știm, este esențial pentru o sănătate bună, deoarece ajută la transpotarea oxigenului în diferite părți ale corpului, la dezvoltarea celulelor, la funționarea optimă a ficatului și multe altele.
  3. Varza Kale este bogată în vitamina K. Studiile au arătat că persoanele care au un consum ridicat de alimente ce conțin vitamina K, au șanse mult mai mici să se îmbolnăvească de cancer. Această vitamină este importantă și pentru sănătatea oaselor, în maladia Alzheimer sau la coagularea sângelui.
  4. Kale este plină de antioxidanți, care ne protejează de diferite forme de cancer, precum și de acțiunea radicalilor liberi.
  5. Varza Kale are un puternic efect antiinflamator. Practic, consumul acestei legume ne ajută în combaterea artritei, a astmului și a tulburărilor autoimune.
  6. Kale este un excelent sprijin pentru sistemul cardiovascular, deoarece ajută la scăderea nivelului de colesterol.
  7. Kale este bogată în vitamina A, care ne ajută să avem o vedere mai bună, sau să menținem tinerețea și elasticitatea pielii.
  8. Varza kale este bogată în vitamina C, lucru foarte util pentru sistemul imunitar și un metabolism activ.
  9. Kale este bogată în calciu, iar calciul ne ajută la menținerea densității osoase și la combaterea osteoporozei.

Iată și o rețetă sănătoasă și delicioasă, care conține această legumă minune:

Salată de kale cu feta și nuci

Ingrediente: 1 mănunchi de kale, sare de mare, 1 măr tăiat cubulețe mici, ½ ceapă roșie tocată fin, ½ ceașcă nuci mărunțite, ½ ceașcă brânză feta, 3 linguri ulei de măsline, 2 linguri oțet de mere, 1 lingură suc de lămâie, piper.

Mod de preparare: clătiți varza, scoateți tulpinile și tăiați-o mărunt, apoi așezați-o într-un castron. Masați kale cu puțină sare de mare. Adăugați apoi celelalte ingrediente și dressingul (din ulei, oțet de mere și zeamă de lămâie). Mai adăugați sare și piper la sfârșit, dacă este necesar.

V-ar putea interesa și:

Se schimbă bucătăria românească tradițională? Fructe și legume exotice, pe plaiuri mioritice

Hrișca – un aliment benefic pentru sănătate și siluetă

 

Loading...