Stil

Cel mai important lucru în perioada pandemiei: păstrați-vă umanitatea! 9 sfaturi oferite de experți în psihologie

Frică, incertitudine, iritare – sunt doar câteva dintre sentimentele care ne încearcă în această perioadă. Din păcate, în vremuri atât de grele, mulți uită să mai fie oameni.  Își aruncă mănușile de protecție pe unde apucă, atunci când ies la cumpărături, nu mai au grijă de igiena lor la fel ca înainte, sau și pierd înțelegerea și empatia față de cei din jur.

Psihologii spun, însă, că evitarea acestor comportamente și păstrarea unei aparențe de normalitate în tot haosul pe care îl trăim, este foarte important, atât pentru depășirea cu bine a crizei actuale, cât și pe termen lung, când va trebui să ne readaptăm la viața socială. Tocmai de aceea, am adunat în acest material câteva dintre sfaturile experților,  care vă pot ajuta să rămâneți normali și umani pe perioada pandemiei:

  • salutați-vă cunoștințele și vecinii, chiar dacă o faceți de la distanță – autoizolarea nu înseamnă să te prefaci că nu cunoști pe nimeni atunci când ieși la cumpărături, sau la plimbare în jurul locuinței. Oamenii au nevoie de conexiuni, iar retragerea în sine și evitarea celorlalți pot avea consecințe medicale grave, pe termen lung.
  • faceți duș în fiecare zi – este foarte adevărat că în această perioadă nu trebuie să dați mâna cu nimeni și nu veți sta aproape de niciun coleg de serviciu. Experții spun, însă, că spălatul zilnic este necesar nu doar pentru a îndepărta murdăria și celulele moarte de pe piele, ci împiedică și deteriorarea țesuturilor. Asta, ca să nu mai vorbim de starea psihică mai bună pe care o avem după fiecare duș!.
  • spălați-vă pe dinți de cel puțin două ori pe zi – chiar dacă nu ieșiți din casă, este la fel de important să vă îngriiți de sănătatea dinților voștri. Periajul regulat ține problemele la distanță. Nu vă doriți, cu siguranță, ca în această perioadă, să aveți nevoie de un stomatolog!
  • comunicați mult cu rudele și prietenii, chiar dacă v-ați distanțat social – acum aveți, cu siguranță, mai mult timp la dispoziție să vă sunați zilnic părinții, frații,  sau prietenii cu care vorbeați mai rar înainte. Psihologii spun că, acum, consolidarea conexiunilor cu cei apropiați este esențială pentru menținerea sănătății noastre mintale și pentru a rezista mai bine în autorizolare.
  • deschideți des ferestrele și ieșiți la plimbare în jurul locuinței – este foarte important să respirați mult aer curat, în această perioadă în care petreceți atât de mult timp închiși în case. Așadar, dacă nu aveți vreo boală care vă împiedică, ieșiți la plimbare lângă casă. Legea vă permite să faceți asta!
  • creați-vă o rutină zilnică – indiferent că lucrați sau nu de acasă, este foarte important ca în fiecare zi să vă stabiliți o listă cu treburile pe care le aveți de făcut. Asta vă va ajuta să vă concentrați pe altceva și să preluați controlul asupra vieții voastre, în loc să tot despicați firul de păr în patru în legătură cu ceea ce se întâmplă. Fără organizare și rutină, situația actuală poate deveni confuză și copleșitoare.
  • curățați-vă casa – nu numai că asta vă va da o ocupație ]n plus, dar este foarte important să trăiți într-un mediu cât mai igienic cu putință.
  • rămâneți activi – nu lăsați lenea să vă copleșească. Chiar dacă nu puteți practica un  sport ca înainte, există o mulțime de modalități să faceți mișcare fizică și la domiciliu. Sedentarismul crește riscul de depresie și agravează o muțime de boli.
  • fiți răbdători și amabili – este foarte important ca, în perioadele de criză, să ne păstrăm echilibrul și să îi tratăm pe cei apropiați, cu care, vrând-vrând, ne-am trezit izolați ore în sir în case, cu multă înțelegere și blândețe. Certurile, ieșirile nervoase,  nu folosesc la nimic: nu vor ameliora situația în care ne aflăm, ci, dimpotrivă, vor crea o atmosferă tensionată, de care nu beneficiază nimeni.
loading...
----------------------
Loading...