Sănătate

Cinci metode prin care să vă îmbunătățiți randamentul și puterea de concentrare la locul de muncă

Uneori, zilele de lucru ți se par ca o plimbare într-un rollercoaster?  Sarcini peste sarcini, discuții în contradictoriu, stres, mustrări din partea șefilor,  problemele de acasă pe care nu ți le poți scoate din minte – toate acestea pot contribui serios la scăderea productivității muncii tale. Se întâmplă de multe ori să simți o stare accentuată de somnolență, sau o diminuare drastică a puterii de concentrare? Iată câteva sugestii care o să te ajute să ai mai multă energie la birou.

Sigur, cafeaua este o soluție, însă doar pe termen scurt. În plus, nu este tocmai sănătos să abuzezi de ea.  Există, însă, alte metode:

  1. Exercițiile la birou. Stați, nu vă speriați, nu ne referim la flotări sau genuflexiuni, ci la acele exerciții pe care le puteți face fără să atrageți prea mult atenția. Probabil că ați observat că de fiecare dată când faceți o plimbare în curtea instituției sau mergeți la magazinul din colț să vă luați ceva de mâncare, vă întoarceți la birou cu ceva mai multă energie. Ei bine, nici măcar nu trebuie să vă îndepărtați de masă ca să faceți puțin sport; încercați să vă mișcați picioarele într-un ritm cât mai alert sau să faceți extensii cu brațele timp de câteva minute. Aceste mișcări vor aduce o infuzie de energie.
  2. Consumați alimente care stimulează activitatea creieruluiTrebuie să evitați din răsputeri să mâncați carbohidrați simpli la serviciu, pentru că aceștia o să vă inducă imediat o stare de somnlolență. Încercați în schimb să consumați alimente energizante, multe legume și proteine, dar și carbohidrați complecși, cum ar fi cerealele integrale, care vă pot furniza energie o perioadă lungă de timp.  Mâncați varză sau spanac, bogate în acid folic și vitamina K, care, conform studiilor, îmbunătățesc puterea de concentrare.
  3. Faceți exerciții de respirație.  Acestea vor crește aportul de oxigen, fapt care vă va ajuta să vă relaxați și să vă concentrați mai bine la ceea ce aveți de făcut. Așezați-vă cu spatele drept în scaun și inspirați cât de adânc puteți. Numărați până la cinci și abia apoi expirați. Repetați exercițiul de 10 ori.
  4. Faceți pauze programate, departe de computer, pentru a vă odihni ochii și a vă reîmprospăta mintea.  Cu cât stați mai mult timp nemișcați în fața calculatorului, cu atât riscați să vă doară mai tare capul, sau să vi se usuce ochii. Pe cât posibil, faceți o pauză de 15 minute la fiecare două ore petrecute la computer.
  5. Hidratați-vă! Lipsa de hidratare vă poate afecta memoria pe termen scurt și capacitatea de atenție. Așadar, trebuie să vă asigurați că beți suficientă apă, inclusiv la birou. Pentru bărbați, Organizația Mondială a Sănătății recomandă un consum minim de 2,5 litri pe zi, iar pentru femei 2,2 litri.
Loading...

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.