Diete

Cinci reguli pe care trebuie să le urmezi dacă vrei, într-adevăr, să slăbești

Cine spune că e ușor să slăbești, se laudă, sau n-a încercat în viața lui să țină o dietă.  Pierderea în greutate este un proces care presupune multă voință și multă disciplină.  Specialiștii în nutriție și sport au stabilit care sunt cele 5 reguli care trebuie urmate cu sfințenie dacă vrei să ajungi la silueta mult visată.pranz sanatos

  1. Mânâncă întotdeauna micul dejun –săritul peste mese este una din greșelile frecvente pe care le fac persoanele care vor să slăbească.  Înfometarea nu este o soluție, pentru că va da peste cap metabolismul și va determina corpul să-și facă depozite. În special masa de dimineață este foarte importantă, deoarece reprezintă un start  excelent pentru metabolismul tău. Firește,  este important și ce mănînci la micul dejun: sunt recomandate alimente bogate în fibre și proteine, care îți vor oferi energie pentru întreaga zi.                        mic dejun sanatos
  2. Trebuie să faci o schimbare pentru a vedea o schimbare – dacă te-ai hotărât să slăbești, trebuie să schimbi total modul în care te alimentezi. Majoritatea meselor tale trebuie să includă alimente sănătoase, bogate în proteine, vitamine, fibre, iar răsfățurile culinare să fie cât mai rare. Sigur, nu poți fi disciplinat în proporție de 100%, dar poți face un efort să mănânci sănătos măcar în proporție de 80%! Iar acest lucru se va reflecta în silueta ta.
  3. portii miciReține: schimbarea modului în care te alimentezi este un proces pe care îl faci pentru toată viața! Degeaba încerci să mănânci sănătos și să faci sport până când atingi greutatea dorită, apoi revii la obiceiurile nesănătoase dinainte. Nu vei face altceva decât să te îngrași la loc cu o viteză amețitoare, ba chiar să acumulezi și mai multe kilograme, față de momentul când te-ai apucat de dietă .
  4. Mănâncă alimente sănătoase, dar nu în orice cantitate! Nucile, avocado, cartofii dulci, sucul de portocale, orezul brun – toate acestea sunt variante recomandate de nutriționiști pentru a fi introduse în meniul tău zilnic, însă asta nu înseamnă că nu au multe calorii. Tocmai de aceea, trebuie să fii foarte atent la mărimea porțiilor pe care le servești, chiar dacă tot ce ai pus pe farfurie se încadrează în categoria alimentelor recomandate.
  5. Slăbirea este… aritmetică pură! miscare fizicaCa să îți menții greutatea actuală, numărul caloriilor consumate zilnic nu trebuie să depășească numărul caloriilor arse.  E foarte simplu: dacă vrei să slăbești, trebuie să tai din numărul caloriilor consumate.  Să spunem că vrei să dai jos o jumătate de kilogram de grăsime pe săptămână.  Asta presupune un deficit de 500 de calorii zilnic. Atunci, ori faci sport ca să arzi 250 de calorii pe zi și tai încă 250 de calorii  din mesele pe care le consumi, ori, dacă nu ești mare amatoare de mișcare fizică, reduci drastic porțiile de mâncare. Totuși, e bine de știu că sportul ajută mult în procesul de slăbire, așa că nu ar trebui tăiat de pe listă.

Căteva diete ar putea să te intereseze: dieta Montignac, dieta alcalină, dieta cu calorii negative, dieta japoneză.

loading...
----------------------
Loading...