Stil

Cum să nu te îngrași în autoizolare! Sfaturi simple, la îndemâna tuturor

Una dintre cele mai mari provocări pentru noi toți în această perioadă de autoizolare este să rămânem sănătoși și, pe cât posibil, la dimensiuni normale!

Sălile de sport sunt închise, iar autoritățile ne-au cam limitat posibilitățile de mișcare în aer liber, așa că nu ne rămâne decât să găsim soluții de criză. Dar să nu mai lungim vorba! Iată câteva dintre aceste soluții:

  • practicați mâncatul conștient. Specialiștii vă recomandă ca, în această perioadă, să țineți un așa-zis „jurnal alimentar”, adică să treceți cu conștiinciozitate într-un caiet tot ceea ce consumați, orele la care mâncați și cantitățile. Această practică vă va ajuta să analizați dacă mâncați mult mai mult decât în mod obișnuit, să ajustați cantitățile de alimente și să identificați unde apar problemele.
  • nu mâncați în fața televizorelor, laptopurilor, sau tabletelor și nici cu telefonul în mână. Oricât ați fi de tentați să vă duceți cu voi în living, sau în dormitor,  gustările preferate, specialiștii atrag atenția că acest obicei vă va face să consumați mult mai multe calorii, deoarece creierul vostru nu se va concentra pe ceea ce mâncați, ci pe ceea ce vizionați. Încercați, în schimb, să luați masa în bucătărie, pe terasă, sau în grădină, concentrându-vă strict pe ceea ce aveți în farfurie, mestecând alimentele încet și bucurându-vă pe deplin de gustul și mirosul preparatelor.
  • dansați prin casă – da, faceți asta, mai ales dacă nu vă plac yoga, pilates, sau alte tipuri de mișcare fizică pe care le puteți practica la domiciliu. Dansul alert arde multe calorii și, în plus, vă va induce și o stare de bună dispoziție, atât de prețioasă în aceste vremuri tulburi.
  • uitați-vă zilnic la comedii – poate pare ciudat că această activitate v-ar putea ajuta să nu vă îngășați, dar să știți că râsul chiar slăbește! Conform unui studiu, persoanele care râd cu poftă 10-15 minute în fiecare zi, ard în plus 40 de kcalorii. Ca să nu mai vorbim că, prin râs, se contractă musculatura abdominală, ceea ce poate ajuta la reducerea depozitelor de grăsime din această zonă.
  • gătiți, sau comandați online preparate cât mai echilibrate nutrițional. Străduiți-vă să conumați cât mai multe legume, proteine și grăsimi sănătoase.  O astfel de hrană nu numai că întărește sistemul imunitar, dar împiedică și acumularea de kilograme în plus.
loading...
----------------------
Loading...