Timp Liber

Cum mâncăm în concediu, astfel încât să nu ne îngrășăm (prea tare), dar nici să fim frustrați

Știm că în România există un cult al vacanțelor all-inclusive, lucru care presupune să-ți umpli farfuria până la refuz – dimineața, la prânz și seara. Sigur, fiecare este liber să facă ce dorește în vacanță, iar ideea acestui material nu este să vă inducă ideea că ar trebui  să suferiți de foame, sau să salivați în fața farfuriilor vecinilor de masă. Până la urmă, concediul presupune, printre altele, experiențe culinare noi, pentru că fiecare destinație ne oferă preparate inedite, specifice locului pe care îl vizităm. Nu ar fi păcat, așadar, să nu ne bucurăm la maxim de această experiență?

Totuși, trebuie să țineți cont că o săptămână de lăcomie poate lăsa urme serioase pe siluetă și, în loc să vă simțiți plini de energie, așa cum ar fi normal în vacanță, să aveți indigestii și o stare de apatie care să vă împiedice să explorați cât mai multe locuri minunate. Așadar, trebuie să găsiți calea de mijloc între a mânca tot ce vă face cu ochiul și… puțină cumpătare. Iată câteva sfaturi de la nutriționiști legate de modul în care ar trebui să vă hrăniți în concedii:

  • Pentru mulți, vacanța începe din aeroport. Tocmai de aceea, n-ar strica să duceți cu voi câteva gustări sănătoase, mai ales dacă țineți cont că mâncarea servită pe avion nu este tocmai cea mai sănătoasă, iar în unele cazuri, nici măcar foarte gustoasă. Puteți să luați cu voi o caserolă cu hummus și legume, brânză slabă și o punguliță cu nuci și alune. Dacă, totuși, nu aveți timp să faceți un astfel de pachețel, să știți că aeroporturile vă pot furniza și opțiuni culinare sănătoase, cum ar fi salatele, sau puiul la grătar.
  • Ignorați minibarul. Toate gustările pe care le găsiți de regulă în camera de hotel sunt pline de zahăr sau sare, așa că ar trebui să le evitați. Căutați, în schimb, o piață locală în apropiere de locul unde sunteți cazați și cumpărați-vă periodic de acolo fructe și legume proaspete.
  • Nu săriți peste micul dejun. Chiar dacă în concediu nu vreți să vă treziți foarte devreme, puteți mânca ceva ușor și puțin mai târziu. Ar fi ideal să ocoliți la bufetul hotelului produsele de patiserie, mai ales cele dulci și să alegeți ouă, pâine prăjită integrală și multe fructe bogate în antioxidanți.
  • Documentați-vă înainte de călătorie. Nu ar strica să faceți o mică cercetare pe internet în legătură cu mâncarea specifică țării pe care o vizitați. Mergeți la Paris? Atunci nu vă refuzați o baghetă proaspătă, ori un croissant. Ați ales Italia? Normal că veți gusta paste și pizza. Important este nu atât ce mâncați, ci mai degrabă cât mâncați. Gustați câte puțin din cât mai multe feluri și… nu vă îmbuibați!
  • Nu vă refuzați desertul. Și în acest caz, însă, contează mărimea porției. De asemenea, atenție mare: alcoolul și băuturile așa-zis naturale din fructe sunt pline de calorii, așa că nu exagerați cu ele.

Ideea este ca în vacanță  să nu vă refuzați absolut nimic, dar să mâncați și să beți cu cumpătare.

 

V-ar putea interesa și:

Cinci obiceiuri sănătoase care îți vor schimba viața: adoptă-le chiar de mâine!

Relația între mâncare și un somn odihnitor. Nouă alimente care te ajută să dormi mai bine

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.