Diete

Cum să depășești momentele critice și lipsa de motivație care apar atunci când urmezi un regim de slăbire pe termen lung

Presiunea de a pierde în greutate poate provoca anxietate. Este o situație des întâlnită ca persoanele care urmează o dietă pentru o perioadă lungă de timp să simtă la un moment dat  oboseală și lehamite. Și e cât se poate de normal să fie așa: gândiți-vă că, pe de o parte, tăiați niște calorii din consumul zilnic ( nu foarte puține), iar pe de altă parte, adăugați exerciții fizice, care vă extenuează. Asta poate duce la o stare psihică proastă și mult stres. Studiile au arătat că deficitul de calorii crește nivelul de cortizol – hormonul de stres, iar creșterea nivelului acestuia poate duce, de asemenea, la creșterea tensiunii arteriale, scăderea imunității și creșterea riscului de depresie.

Ce se poate face, însă, pentru a depăși aceste situații critice? Iată ce te învață psihologii:

  • Ai încredere în tine. Dacă ești convins/ă cu adevărat că poți să slăbești, atunci acest lucru chiar se va întâmpla, iar efectele negative care apar în timpul acestei călătorii se vor diminua. Trebuie să vă antrenați creierul să elimine îndoielile și gândurile negative.
  • Stabilește-ți obiective realiste și nu te grăbi. Aceasta este marea greșeală pe care o fac cei care vor să piardă în greutate: își doresc ca acest lucru să se întâmple peste noapte. Normal că apoi devin frustrați, descurajați, deprimați. Ia-o încet și pregătește-te psihic pentru progrese mici, cel puțin la început.
  • Faceți în paralel cu dieta, respectiv exercițiile fizice și câteva schimbări în aspectul vostru. Poate vă găsiți o tunsoare nouă, poate vă cumpărați câteva piese vestimentare care vă flatează silueta, poate vă vopsiți părul în altă culoare… ideea este să faceți schimbări care să vă sporească încrederea în voi și să vă facă să vă simțiți mai bine în pielea voastră, chiar înainte ca dieta să-și facă simțite efectele.
  • Stimulați-vă cu recompense. De pildă, oferiți-vă câte un premiu ori de câte ori reușiți să vă atingeți țelul propus. Ați slăbit un kilogram săptămâna aceasta, așa cum ați stabilit? Foarte bine – o pereche nouă de cercei ar putea fi răsplata. Atenție, însă, premiul să nu fie unul… dulce!
  • Încercați masaje de relaxare și ședințe de meditație. Acestea vă vor ajuta să scăpați de stresul alimentar indus de dieta pe care o urmați.
  • Apucați-vă de o activitate nouă, care vă place. Poate un curs de gătit sănătos, sau unul de machiaj, v-ar putea deturna atenția de la chinurile regimului de slăbire. Plus că vă vor fi cu siguranță de folos!

V-ar putea interesa și:

 

Deficitul de calorii – probabil cea mai sigură metodă prin care puteți pierde în greutate

Un nutriționist renumit din S.U.A. spulberă câteva mituri legate de slăbire!

Loading...