Food&Drinks

Cum să NU ne îngrășăm de sărbători. Zece trucuri la care putem apela

Cu toții așteptăm cu nerăbdare sărbătorile, pentru că atunci prețuim mai mult ca oricând clipele petrecute alături de cei dragi, cadourile de sub brad și mirosul de bucate delicioase.  Însă friptuirile suculente, sărmăluțele și  minunatele prăjituri de casă vin la pachet cu pericolul unor kilograme în plus. Se spune că, în medie,  în cele două săptămâni de dezmăț culinar  ne îngrășăm cu 3-4  kilograme.  Iar asta înseamnă că trebuie să începem noul an în sala de forță și să trecem brusc la diete drastice și chinuitoare. Există, totuși, câteva strategii pe care le putem adopta, astfel încât sărbătorile să nu lase urme  prea mari  pe corpul nostru.

  1. Ar fi bine ca în săptămâna dinainte de Crăciun, dar și în zilele dintre Crăciun și Revelion să încercăm să reducem cât mai mult caloriile, astfel încât să “facem loc” meselor îmbelșugate. Nu ar strica chiar o zi-două de post negru, în care să bem doar apă. Dacă, totuși, nu suntem capabili de un asemenea efort, atunci măcar să reducem drastic carbohidrații.
  1. Să încercăm ca în această perioadă să mâncăm cât mai multe legume; ideea este să ne umplem stomacul cu alimente mari în volum, care să ne dea senzația de sațietate, dar care să aibă multe fibre și puține calorii.
  1. În toată această perioadă este foarte important să ne hidratăm intens. Apa ne va ajuta să mai eliminăm din toxine și, în plus, ne va face să ne simțim sătui mult mai repede și să mâncăm mai puțin. Și tot la capitolul hidratare: ar fi bine să bem multă apă cu lămâie și fresh-uri de grapefruit, care ajută la impulsionarea metabolismului și arderea grăsimilor
  1. Trebuie să facem un efort de voință și să încercăm să nu mâncăm chiar din toate felurile așezate pe mesele de sărbătoare. Ar fi indicati să ne alegem doar două feluri, care ne plac cel mai mult și să le consumăm cu măsură.
  1. Tuturor ne plac sarmalele, însă ideal ar fi să nu mâncăm toată oala: două-trei sărmăluțe la o masă sunt suficiente ca să ne facem sarmalepofta. În plus, dacă le servim cu mult ardei iute, avem șansa să ardem mai ușor excesul de calorii. Iar în măsura în care putem, ar trebui să alegem sarmale preparate din carne de pui sau curcan, în detrimental celor grase de porc. Și încă un pont: după fiecare masă grea, e bine să bem o cană de ceai verde; acesta conține antioxidanți, care împiedică formarea radicalilor liberi și are efect laxativ.
  1. Oricât de greu ne-ar fi, deserturile trebuie mâncate separat de felurile principale. Ideal ar fi să le servim dimineața, pe post de mic dejun, alături de o cană mare de ceai digestiv.cozonac
  1. Atenție la cantitatea de alcool; și acesta îngrașă, așa că ar fi indicat să ne limităm doar la un pahar de vin roșu servit la masă
  1. Nu este recomandat consumul de fructe după-masă, mai ales dacă am mâncat și dulciuri tradiționale
  1. Trebuie să facem sport chiar și  în zilele de sărbători! E adevărat, sălile sunt închise, avem chef  să lenevim, dar tot putem face un mic efort să practicăm câteva exerciții lejere acasă.craciun2
  1.    Și un ultim truc: înainte de a merge la o petrecere sau o cină în familie, ar fi bine să mâncăm ceva ușor.  Asta ne va ajuta ca atunci când ajungem la destinație, să luptăm mai ușor cu tentațiile!

Dacă totuşi exagerăm cu mâncarea de sărbători ar fi bine de folosit  ardei iute sau să urmăm la început de an o dietă.

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.