Sănătate

Cum să pierzi kilogramele în plus acumulate de sărbători

Sarmale, piftie, friptură, cozonac, prăjituri, salată de boeuf – e timpul să le spui “adio”, sau măcar “la revedere”. Cu siguranță, în această perioadă ți-ai făcut toate poftele, iar silueta ta s-a rotunjit simțitor. Specialiștii spun că, în medie, în perioada sărbătorilor de iarnă, ne îngrășăm 2-3 kg. Ce e de făcut să scăpăm de acest surplus? Tot ei vin cu câteva sugestii:

  • Beți mai multă apă. Asta vă va ajuta să eliminați toxinele acumulate în organism și să vă umpleți stomacul, astfel că veți mânca mai puțin.
  • Mâncați mai des. Nu mai mult, ci mai des. Cu alte cuvinte, străduiți-vă să nu ajungeți în acel punct în care să simțiți că muriți de foame. Alimentându-vă puțin și des, veți stimula metabolismul, veți avea mai multă energie și, contrar așteptărilor, la sfârșitul zilei, când veți trage linie, veți constata că ați mâncat mai puțin.
  • Condimentați-vă preparatele cu ardei iute. Acesta are capacitatea de a stimula arderea grăsimilor.
  • Încercați să luați cine ușoare, cât mai sărace în carbohidrați.
  • Lăsați-o mai moale cu alcoolul. Dacă de sărbători v-ați permis să beți cât ați vrut, acum ar trebui să vă amințiți că băuturile alcoolice sunt o sursă importantă de calorii, iar în această perioadă ar trebui să vă doriți să consumați cât mai puține.
  • Stați departe de sucurile carbogazoase. Acestea nu sunt altceva decât calorii goale, care, în timp, aduc doar kilograme în plus și niciun beneficiu pentru sănătate.
  • Consumați mai multe proteine – cercetările au demonstrat că acestea prelungesc senzația de sațietate, mult mai mult decât carbohidrații sau grăsimile. Alegeți carnea slabă de pasăre sau curcan, brânza de vaci, iaurtul cu conținut scăzut în grăsimi, sau ouăle.
  • Consumați gustări sănătoase – dacă între mese vi se face foame, nu vă repeziți la borcanul cu dulceață din cămară, nici la punga de chipsuri, ci mâncați lucruri gustoase, dar cu puține calorii.
  • Gândiți pozitiv – cu cât stima de sine este mai scăzută, cu atât veți mânca mai mult și mai prost. Trebuie să aveți încredere în voi și, chiar dacă în prezent nu sunteți mulțumite de felul în care arătați, priviți cu optimism spre viitor și faceți tot ce trebuie ca să ajungeți acolo unde v-ați propus. Iar pentru a vă crește stima de sine, răsfățați-vă cu o coafură nouă, cu un machiaj mai îndrăzneț și cumpărați-vă câteva piese vestimentare care vă flatează silueta actuală.
  • Relaxați-vă. Nu veți putea slăbi și nici nu vă veți simți bine în pielea voastră, dacă veți fi stresate, sau prea încrâncenate. Meditați, ascultați muzică, citiți, faceți yoga și apelați la orice activitate care știți că vă ajută să fiți calme și relaxate.

V-ar putea interesa și:

Vrei să slăbești cât mai repede? Fă zilnic câteva minute de exerciții cardio! (video)

Ce știi și ce nu știi despre slăbire? Iată 4 dintre cele mai mari mituri legate de acest subiect!

Loading...