Diete

Cum să rămâi motivat și consecvent atunci când vrei să mănânci sănătos? Câteva sfaturi de la nutriționiști

Indiferent dacă urmărești să slăbești,  să te menții în formă, sau să ai grijă de sănătatea ta, este mult mai ușor să începi să mănânci sănătos, decât să fii consecvent pe termen lung.  Poftele, schimbările de dispoziție, dezechilibrele hormonale, stresul, oboseala – sunt factori care îți vor pune numeroase piedici în atingerea scopului  propus.  Tocmai de aceea, am stat de vorbă cu mai mulți nutriționiști, care ne-au oferit câteva trucuri,  pentru a ne ajuta să rămânem cât mai aproape de drumul drept, dacă putem spune așa:

  • moderația este cheia – alegeți o dietă echilibrată, care să cuprindă toate grupurile de alimente. Așadar, nu renunțați la carbohirați, ori lactate, decât în cazul în care suferiți de unele intoeranțe. Cu toate acestea, mâncați foarte cumpătat!
  • învățați să vă cunoașteți corpul –  încercați să înțelegeți cum funcționează, când și de ce apar anumite pofte. Nu săriți peste mese, dar nici nu luați gustări nesănătoase.
  • respectați-vă corpul – dacă nu vă plac anumite alimente, nu le consumați, doar pentru că vi s-a spus că sunt sănătoase! Chiar dacă vreți să slăbiți. trebuie să mâncați cu bucurie doar alimentele care vă plac, firește,  dintre cele care nu atentează la siluetă. Numai așa veți putea ține un regim pe termen lung.
  • jumătate din fiecare masă trebuie să conțină legume.
  • alegeți pâine și paste din cereale integrale, orez brun în loc de alb.
  • optați pentru lactatele cu conținut scăzut de grăsimi.
  • străduiți-vă să mâncați cât mai colorat și mai variat, ca să nu vă plictisiți.
  • nu plecați la cumpărături fără listă și nu vă abateți de la ea.
  • consumați mese mici și dese, pentru a evita supraalimentarea la o singură masă.
  • beți multă apă și ceaiuri din plante (în special ceai verde).
  • nu urmați diete după ureche, pentru că acestea nu vă aduc beneficii decât pe termen scurt.
  • consumați suficiente fibre, ca să vă asigurați un tranzit intestinal cât mai bun.
  • faceți mișcare fizică.
  • din când în când, puteți să vă satisfaceți și câte o poftă.

 

V-ar putea interesa și:

Înfometarea nu este benefică nici măcar în curele de slăbire! 4 indicii care vă arată că mâncați prea puțin

 

loading...
----------------------
Loading...