Diete

Cum să slăbești rapid, fără să-ți pui sănătatea în pericol

Toată lumea aflată în situația în care își dorește să slăbească un anumit număr de kilograme, visează ca acest lucru să se întâmple foarte repede și, ideal, fără chinuri prea mari. Unele persoane recurg la diete drastice, care le pot pune sănătatea în pericol, deoarece privează organismul de anumiți nutrienți esențiali. Noi ne-am gândit să vă oferim un ghid inteligent de slăbire, fără efecte secundare nedorite:

  1. Preparați-vă un mic dejun cât mai consistent. Toate mesele sunt importante, însă prima vă ajută să porniți cu dreptul în toate activitățile pe care urmează să le faceți în ziua respectivă. Tocmai de aceea, la micul dejun puteți mânca ceva mai consistent (chiar și 500-600 de calorii), iar idealul ar fi să includeți o sursă de proteine slabe, grăsimi de calitate (ex: ouă, fasole, iaurt grecesc, nuci, unt de arahide) și fibre.
  2. Mâncați doar alimente neprocesate, ideal din surse bio. Renunțați la mezeluri și la tot felul de produse frumos ambulate, dar care pot fi adevărate capcane atunci când vreți să slăbiți. Încercați, în schimb,  să consumați cât mai multe legume și fructe proaspete, cereale integrale și proteine slabe.
  3. Reduceți consumul de sare. Sarea este nocivă și favorizează retenția de lichide în organism, așa că este unul dintre principalii sabotori ai curelor de slăbire.
  4. Începeți ziua cu o ceașcă de cafea, preferabil neîndulcită și fără frișcă sau alte adaosuri bogate în calorii. Cafeaua este un diuretic natural și o sursă excelentă de antioxidanți, care vă protejează celulele de efectul devastator al radicalilor liberi. Iar dacă nu sunteți consumatoare de cafea, atunci alegeți un ceai din plante cu efect diuretic. Ceaiul verde ar fi un bun exemplu în acest sens.
  5. Stergeți de pe listă băuturile dulci. Să știți că și caloriile ingerate sub formă lichidă contează la fel de mult ca și cele din mâncarea solidă. Deci, atenție mare! Alcoolul, sucurile de fructe, ar trebuie reduse drastic.
  6. Mâncați cât mai multe alimente picante. Capsaicina, o substanță care se găsește în ardeii iuți, ajută la arderea grăsimilor, taie senzația de foame și acelerează metabolismul. De asemenea, piperul negru, turmericul, oregano și ghimbirul,  sunt condimente care vă pot ajuta să slăbiți.
  7. Dormiți 7-8 ore pe noapte. Privarea de somn încetinește metabolismul, așa că străduiți-vă să vă duceți la culcare cât mai devreme. Bonus: așa veți evita și tentația gustărilor la ore târzii.
  8. Țineți un jurnal al meselor consumate zilnic. Doar așa veți avea o imagine clară cu tot ceea ce mâncați și veți putea face ajustări acolo unde credeți că este necesar.
  9. Dacă nu mergeți la sală, faceți măcar o plimbare. În special seara, puțină mișcare fizică este extrem de benefică, deoarece mărește rata metabolică.

V-ar putea interesa și:

Regulile de aur ale slăbirii după 40 de ani

Suferiți de dureri de cap cauzate de dezechilibre hormonale? Iată ce puteți face

 

Loading...