Food&Drinks

Cum să transformi o salată într-o masă sățioasă și gustoasă

Salatele se numără printre cele mai sănătoase și mai ușor de gătit preparate, însă multe persoane se plâng că nu sunt destul de sățioase și, la scurt timp după ce le consumă, simt nevoia să mânânce iar. Acest lucru se întâmplă, probabil, pentru că oamenii nu știu cum să transforme o banală salată în ceva gustos și, mai ales, foarte hrănitor. Iată câteva recomandări:

  1. Adăugați grăsimi sănătoase. Lumea nu știe că cele mai multe legume, inclusiv frunzele de salată, conțin vitamine solubile în grăsimi, care depind de acestea pentru a fi absorbite de organism. Dacă mâncați verdeață goală, veți pierde vitaminele A, E și K. În plus, grăsimile au, printre altele, rolul de a induce senzația de sațietate, pe care ar trebui să o simțim din plin atunci când am terminat o masă. Așadar, adăugați în salatele voastre avocado, nuci, semințe și ulei de măsline extravirgin (nu neapărat pe toate odată).
  2. Adăugați proteine. Cu siguranță, acestea vor face salata voastră mult mai sățioasă și mai gustoasă. Câteva bucăți de friptură de pui, ouă fierte, linte fiartă – sunt doar câteva dintre variantele pentru care puteți opta.
  3. Diversificați. Cu alte cuvinte, nu vă limitați doar la salata verde.. Puteți folosi morcov ras, hrișcă, quinoa, spanac, broccoli, conopidă, căpșuni proaspete, mentă și, în general, aproape tot ce vă trece prin cap, pentru a alcătui un preparat arătos și gustos. Dacă sunteți în pană de idei, găsiți zeci de rețete de salate pe internet.
  4. Adăugați condimente și mirodenii. Salata nu trebuie să fie un fel de mâncare fad, ci, dimpotrivă, un preparat care să vă satisfacă gusturile. Așadar, adăugați, în funcție de rețetă, sare, piper, usturoi, ierburi aromatice, oțet balsamic, lămâie sau lime, ghimbir și orice altceva vă place.
  5. Uneori, sotați-vă salata. Atunci când simțiți nevoia să diversificați, ori să consumați o masă caldă, aruncați preparatul într-o tigaie, mai ales dacă ați folosit legume precum: broccoli, păstăi verzi, morcovi, etc. Și puteți, în acest caz, să adăugați și un strop de unt.

V-ar putea interesa și:

18 alimente care vă pot ajuta dacă aveți probleme cu colesterolul și suferiți de hipertensiune

Este ovăzul un aliment potrivit pentru cină?

 

Loading...