Food&Drinks

Cum trebuie să consumăm ouăle, pentru o masă cât mai sănătoasă

În ciuda faptului că ani de zile au avut o reputație cam proastă, studiile făcute în ultimii ani au arătat că ouăle sunt alimente excelente pentru noi. În plus, sunt ieftine, convenabile și incredibil de sănătoase, dacă le gătim corect.  Sunt bogate în proteine, grăsimi, vitamine și minerale, fiind în același timp relativ sărace în calorii  și carbohidrați.

Ouăle sunt o sursă completă de proteine, ceea ce înseamnă că oferă toți aminoacizii esențiali. Un ou întreg  conține următoarele substanțe nutritive:

  • Calorii : 74

  • Proteine : 6g

  • Grasime : 5g

  • Carb : 0,5g

Ouăle sunt bogate în numeroase substanțe nutritive care ajută la formarea mușchilor și la îmbunătățirea stării generale de sănătate. Sunt bogate în fier și folat, care ajută la transportul oxigenului în întregul corp și la menținerea celulelor sănătoase. Sunt ambalate cu vitamine B, cum ar fi vitamina B12, care ajută la energie și metabolism.  Colina din ouă  ajută la îmbunătățirea funcției creierului nostru. Seleniul și vitamina E acționează ca antioxidanți, protejându-vă organismul de radicalii liberi și încetinind procesul de îmbătrânire. Iar nutrienții bonus,  luteina și zeaxantina,  sunt cunoscuți ca importanți promotori ai unei vederi bune.

Cele mai sănătoase moduri de a consuma ouă

Specialiștii ne recomandă să evităm ochiurile prăjite în mult ulei și să le gătim mai ales poșate. Pentru asta, fierbem apă într-o oală, iar când începe să clocotească, reducem  intensitatea focului. Separat, spargem ouăle cu grijă într-un bol, astfel încât să rămână întregi și, cu o lingură mare, le luăm pe rând și le introducem în apa fierbinte. Acoperim oala și le lăsăm să fiarbă cel puțin 4 minute (verificăm albușurile să fie făcute).

Atunci când vă este, totuși, poftă de ochiuri, încercați să le preparați într-o tigaie antiaderentă, cu foarte puțin ulei și, foarte important, nu adăugați brânză, sau carne (bacon, costiță, etc), pentru că veți transforma masa într-o bombă calorică nesănătoasă.

O altă modalitate sănătoasă ar fi să consumați ouăle sub formă de omletă, preparată tot într-o tigaie antiaderentă cu foarte puțin ulei, în care să adăugați cât mai multe legume  (din nou, nu brânză, sau șuncă). Dacă sunteți la dietă, puteți prepara omleta folosind un singur gășbenuș, sau două și câteva albușuri.

 

V-ar putea interesa și:

 

Dieta cu ouă fierte, sau cum poți să pierzi aproape 10 kg în două săptămâni!

 

loading...
----------------------
Loading...