Stil

Cum trebuie să mâncați dacă, din diferite motive, ați luat o pauză de la sport

Să presupunem că sunteți de regulă o persoană activă, dar care, din anumite motive, nu mai face sport o anumită perioadă de timp. Fie că aveți unele probleme de sănătate, fie vă recuperați după o accidentare nefericită, fie din motive personale, cert este că nu mai reușiți să ardeți aceleași calorii ca înainte.

De regulă, în situații similare, oamenii au tendința să își păstreze stilul de a mânca, ceea ce poate duce, evident, la câteva kilograme în plus.  Dar, dacă nu vreți să se întâmple acest lucru, iată ce ați putea să faceți, până când veți fi din nou gata pentru mișcare fizică:

  • în primul rând, nu trebuie să vă piedeți motivația! Chiar dacă în prezent nu puteți să vă faceți antrenamentele obișnuite, asta nu înseamnă că trebuie să vă lăsați pradă depresiei și să vă descurajați. Gândiți-vă mereu la clipa când vă veți putea relua obiceiurile normale.
  • reduceți numărul de calorii consumat, în funcție de nevoile actuale – e limpede că atunci când făceați sport, echilibrul dintre caloriile consumate și cele arse era diferit. Acum, trebuie să mâncați mai puțin.
  • săriți peste gustări (dar nu și peste mese!). O modalitate simplă de a reduce aportul caloriilor, așa cum sugeram la punctul anterior,  este să renunțați la gustările dintre mese.
  • practicați ceea ce se cheamă „controlul porțiilor”. Cu alte cuvinte, acum trebuie să deveniți mai conștienți de cantitățile de alimente pe care le așezați pe farfurie. Încercați să reduceți porțiile cu 20-30%.
  • consumați mai multe alimente bogate în fibre. Acestea vă ajută la reglarea tranzitului intestinal și  sunt de obicei mai sărace în calorii, așa că puteți mânca porții mai mari din ele fără să câștigați în greutate. Găsiți câteva sugestii  aici.
  • consumați mai multe lichide.
  • străduiți-vă să dormiți cât mai bine, între 7 și 9 ore pe noapte.

 

V-ar putea interesa și:

7 sugestii pentru o talie mai subțire, fără exerciții fizice

 

loading...
----------------------
Loading...