Stil

De ce este atât de dificil să slăbim? Unde greșim și ce ar trebui să schimbăm în mentalitatea noastră?

De ce e atât de ușor să ne îngrășăm și atât de greu să slăbim? Cu siguranță că mulți oameni își pun această întrebare chinuitoare. Evident, la prima vedere, răspunsuri găsim ușor: tutoror ne place să mâncăm, ne este lene, sau nu prea avem timp să facem sport. Dar, în afară de asta, există și alți factori, deloc de neglijat, care ne împiedică să ajungem la silueta dorită:

  1. Gândirea pe termen scurt. Mulți oameni nu privesc procesul de slăbire ca pe un plan pe termen lung, de aceea se și reped la diete extreme, nesănătoase, care ajută, probabil, la pierderea câtorva kilograme, dar după care apare întotdeauna efectul yo-yo. Adevărul este că slăbirea trebuie să implice eforturi pe termen lung, poate pentru toată viața, mai ales dacă avem tendința să ne îngrășăm foarte ușor.  Trebuie să știți că statisticile arată că regimurile tip „detoxifiere”, sau exercițiile fizice excesive, nu funționează pe termen lung. Nu există soluții rapide, remedii miraculoase sau pastile magice atunci când vine vorba de pierderea în greutate!
  2. Mentalitatea de genul  „totul sau nimic”.  Alte persoane fac greșeala să taie de pe listă dintr-odată categorii importante de alimente – făină, zahăr, paste, orez, brânză, cartofi, ș.a.m.d. și aleg să mânânce, de exemplu,  doar pui cu salată.  Ei bine, acest mod de a te alimenta nu poate fi sustenabil pe termen lung, oricâtă voință ai avea avea. Cu siguranță că, dincolo de faptul că nu îi vei da corpului tău toți nutrienții de care are nevoie, foamea și pofta te vor face, la un moment dat, să dai iama în tot ceea ce îți face cu ochiul în frigider. Apoi, vei simți un sentiment puternic de vinovăție, te vei întoarce la regimul restrictiv, vei cădea din nou în ispită și tot așa. Mai bine mânânci diversificat, dar cu cap!
  3. Lipsește sprijinul celor din jur. De multe ori, soțul, copiii, părinții și chiar unii prieteni, privesc eforturile tale de a slăbi ca pe un moft, sau te subestimează și cred că nu vei fi capabil/ă să îți atingi țelul propus. Ba chiar devin ironici și răutăcioși, punând deseori întrebări de genul:  „Asta e tot ce mănânci? sau, „Chiar nu vei mânca niciun desert?”. Nu este deloc ușor să accepți  ca oamenii să râdă de tine, așa că, uneori, este posibil să cazi în capcana de a mânca și lucruri nesănătoase, de dragul vieții tale sociale. Ideal ar fi să îi faci pe cei care pretind că țin cu adevărat la tine să înțeleagă cât de important este scopul pe care ți l-ai propus și că ar trebui să te susțină necondiționat, în niciun caz să te ia peste picior.
  4. Sport, în locul dietei. Multe persoane, care adoră să facă mișcare fizică, își închipuie că pot slăbi doar făcând sport și mâncând apoi după pofta inimii. Asta e o abordare greșită, pentru că, oricâte calorii ați arde în timpul unei ședințe de antrenament, de alergare, sau a unei plimbări pe jos, le înlocuiți rapid printr-o masă copioasă.  Sportul și o dietă echilibrată (bogată în fructe, legume, grăsimi sănătoase, proteine ​​slabe și unele cereale integrale) sunt combinația ideală pentru a pierde în greutate pe termen lung.
  5. Stresul, insomniile și prea multe sarcini zilnice. Toate acestea funcționează împotriva ta și îți vor sabota eforturile de a pierde în greutate. Înainte de a te apuca să slăbești, încearcă să-ți pui ordine în viață. Culcă-te la ore rezonabile, încearcă terapii antistres, elimină sarcinile care nu trebuie neapărat duse la îndeplinire, fă-ți timp pentru tine, pentru relaxare, odihnă și pentru mișcare fizică.

 

V-ar putea interesa și:

Cum trebuie să mâncați dacă, din diferite motive, ați luat o pauză de la sport

 

 

loading...
----------------------
Loading...