Food&Drinks

De ce ne este atât de greu să evităm carbohidrații seara?

Nu avem nimic împotriva carbohidraților, însă consumul lor seara, la ore târzii, nu este o idee prea bună, mai ales pentru cei care vor să-și țină greutatea sub control.  Din păcate, foarte multe persoane îi consumă în exces,  în cea de-a doua parte a zilei. Una dintre explicațiile pentru acest fenomen este stresul, care crește producția de cortizol, hormon care amplifică senzația de foame și pofta pentru alimente nesănătoase, cum sunt carbohidrații rafinați și prăjelile.  Ca să reduceți nivelul de stres, ar trebui să practicați meditația, sau yoga, dar chiar și o plimbare înainte de cină vă poate ajuta să vă relaxați. Există, însă, și alți factori care pot contribui la alegerea unor cine nesănătoase și bogate în carbohidrați:

  • Nu vă alimentați suficient în timpul zilei. Dacă nu mâncați suficiente proteine, care vă ajută să vă controlați senzația de foame, seara o să vă vină foarte greu să vă țineți poftele în frâu.
  • Lipsa de somn. Adulții ar trebui să doarmă între 7 și 9 ore pe noapte. Odihna insuficientă poate agrava stresul și duce la supraalimentare.
  • Distragerile. Foarte multe persoane obișnuiesc să mănânce în fața televizorului, computerului, ori cu telefonul în mână, iar acest prost obicei, care le distrage atenția de la farfurie, le poate face să  consume mai multe alimente decât ar fi cazul.
  • Fluctuațiile zahărului în sânge. Dacă nu aveți mese echilibrate în timpul zilei, care să conțină sufciente proteine, fibre și grăsimi sănătoase, se poate întâmpla să apară fluctuații semnificative ale glicemiei și insulinei și implicit amplificarea senzației de foame.
  • Dietele prea restrictive. Și aici ne referim la acele diete care interzic anumite grupe de alimente, sau limitează  drastic numărul de calorii, ceea ce poate duce la „abateri” grave seara.

Așadar, ceea ce faceți în timpul zilei va influența. cu siguranță, obiceiurile nocturne. Dacă mâncați sănătos și echilibrat, încercați să reduceți nivelul de stres și faceți mișcare fizică, aveți toate șansele ca la cină să nu mai fiți atât de tentate de carbohidrați rafinați.

 

V-ar putea interesa și:

Regim sărac în carbohidraţi- Dieta Atkins

Care sunt cei mai buni carbohidrați când vrei un răsfăț culinar!

Loading...