Remedii naturiste

Deficitul de vitamine primăvara la copii – Sfaturi și remedii naturiste pentru a preveni răcelile sezoniere la copii!

Organismul nostru se schimbă în funcție de starea psihică, de locul unde ne aflăm într-un anumit moment, de climă sau de temperatură, dar și de anotimp. Consolidarea sistemului imunitar este o condiție importantă care ajută în obținerea unei stări bune de sănătate. Primăvara, când zilele se încălzesc, părinții constată un simptom de tuse la copiii lor, care semnalează o răceală de primăvară.

Sfaturi și remedii naturiste pentru prevenirea răcelii sezoniere la copii:

Pentru creșterea imunității copiii au nevoie de un regim alimentar echilibrat și agenți imunostimulatori. Sistemul imunitar are rolul de a lupta împotriva microorganismelor și a bacteriilor care produc afecțiuni și boli și sunt o piedică în calea procesului de vindecare. Sensibilitatea la răceli și boli infecțioase indică probleme ale sistemului imunitar, acesta trebuie să fie puternic, să mențină sănătatea organismului.

Copiii au în general sistemul imunitar mai slab decât adulții deoarece sunt în perioada de dezvoltare și creștere a organismului. Sistemul lor imunitar este funcțional încă de la naștere, dar nu este complet dezvoltat și de aceea nu funcționează la capacitate maximă (acest lucru se întâmplă odată cu maturizarea organismului).

Printr-un aport de suplimente de nutrienți se poat  e fortifica sistemul imunitar și se poate întări rezistența organismului la afecțiuni și boli.
După lunile de iarnă apare o carență de vitamina D (acest nutrient fiind important în dezvoltarea sistemului imunitar). Pentru prevenirea hipovitaminozei (care apare la începutul primăverii) trebuie schimbată dieta și introduse suplimente de minerale și vitamine.

  • Vitamina A și un complex natural de carotenoide cu beta-caroten reprezintă antioxidanți puternici care cresc imunitatea. Carotenii se găsesc în legume și fructe verzi și portocalii, în morcovi, spanac, gogoșari, dovlecei, varză, caise, mango, varză de Bruxelles, papaya, dar și în semințe, legume păstăi și cereale;
  • Vitamina C scade riscul la infecții și are proprietăți antioxidante, de combatere a atacului nociv al radicalilor liberi. Este indicat să se consume legume crude și fructe proaspete. Cele mai bune surse de vitamina C sunt: lămâi, portocale, grapefruit, mango, mandarine, ananas, varză albă, conopidă, spanac, afine, sfeclă, mure, roșii, varză de Bruxelles, papaya, zmeură și altele;
  • Vitaminele din grupul B ajută la funcționarea normală a creierului, creșterea eficienței aminoacizilor, buna asimilare a acestora, combaterea stresului, întărirea sistemului imunitar al organismului;1. DoctorQuinn (1)
  • Vitamina E este un bun antioxidant care ajută în menținerea stării de sănătate a copilului. Apare în alimente vegetale, în ulei de măsline, avocado, verdețuri, arahide, migdale, alune de pădure, ulei de porumb, ulei de floarea-soarelui, urzică, frunze de păpădie, ovăz, țelină, coacăze, mure, cartofi dulci, germeni de grâu și altele;
  • Una din plantele importante pentru creșterea imunității este Astragalus. Suplimentele de Astragalus cresc rezistența corpului, combat stresul, scad tensiunea arterială, protejează organismul de îmbolnăvire, au proprietăți antioxidante, detoxifică ficatul, scad riscul de a suferi de boli grave (ex. cancer);
  • Frunzele de păpădie și ridichea neagră ajută în curățarea sângelui de toxine, lucru important pentru menținerea sănătății organismului;
  • Suplimentele de Echinaceea combat răceala și consolidează sistemul imunitar al organismului;
  • O plantă cu puternice proprietăți antibacteriene și de întărire a imunității este Gențiana;
  • Aportul de zinc și magneziu în doze bine stabilite ajută în creșterea imunității;
  • Alimentația bogată în fibre, cereale, semințe, fructe și legume proaspete este recomandată atât primăvara cât și în restul anului;

Multe afecțiuni și boli apar din cauza igienei necorespunzătoare, a mâinilor nespălate, de aceea se recomandă părinților să aibă în vedere acest lucru și să-și învețe copiii să se spele cu apă și săpun pe mâini cât mai des posibil.

loading...
----------------------
Loading...

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.