Diete

Dieta alcalină – ce este ea și ce vedete susțin acest regim

Vegetable juice --- Image by © Datacraft Co., Ltd./Corbis

Continuăm seria materialelor despre regimuri de slăbire cu dieta alcalină.  Aceasta se bazează pe echilibrarea PH-ului lichidelor din corp, inclusiv a sângelui și a  urinei.

Victoria Beckham spune că, de când urmează acest regim, se simte extraordinar, este sănătoasă și plină de energie.Victoria-Beckham La peste 50 de ani, supermodelul Elle McPherson arată cu 15 ani mai tânără și jură că acest lucru se datorează tot dietei alcaline. ELLE McPhersonO altă fană înrăită a acestui regim este și fosta soție a lui Brad Pitt, Jennifer Aniston.jennifer aniston

Principiile dietei alcaline

Nivelul pH-ului este influențat în mare parte de densitatea minerală a alimentelor consumate.  Unii specialiști afirmă că nicio boală sau afecțiune nu poate să apară într-un corp care are PH neutru sau ușor alcalin și că organismele vii depind de menținerea optimă a anivelului PH-ului.  Un studiu din 2012 a demonstrat că echilibrarea PH-ului printr-o dietă alcalină poate ajuta la tratarea sau ameliorarea unor boli ca: cancer, hipertensiune, diabet, artrită, sau deficit de vitamina D.

Cercetările arată că atunci când consumăm multe alimente puternic alcaline – legume proaspete, fructe și proteine vegetale neprocesate – ridicăm nivelul alcalin al PH-ului din urină, ajutând astfel la menținerea sănătății celulare și la un echilibru de minerale esnețiale pentru organism.

Dar să vedem ce înseamnă, de fapt, nivelul PH-ului. PH este prescurtarea de la „potențialul de hidrogen”. Este un indicator al acidității sau alcalinității lichidelor și țesuturilor din corp. Este măsurat pe o scară de la 0 la 14. Cu cât o soluție este mai acidă, cu atât pH-ul este mai scăzut. Cu cât este mai alcalină, cu atât valoarea acestuia este mai ridicată. Un pH de aproximativ 7 este considerat neutru, dar având în vedere ca în corpul uman nivelul este de aproximativ 7.4, se consideră că cel mai sănătos PH este cel ușor mai alcalin.

Alimentele care produc aciditate în organism și care trebuie evitate sunt, potrivit adepților acestui regim:  carnea, grâul, zahărul rafinat și alimentele procesate.DIETA ALCALINA1

Dar ce trebuie mâncăm pentru a asigura nivelul optim de alcalinitate al organismului?

  1. Legume rădăcinoasedatorită compoziției mai degrabă minerale a acestor alimente, față de alte legume, rădăcinoasele sunt foarte sănătoase și indicate și în dieta alcalină. Ridichile (albe, negre, roșii), sfecla roșie, morcovii, napii, hreanul și păstârnacul sunt printre cele mai sănătoase alcalină. Ele pot fi gătite la abur sau consumate crude.
  2. Legumele crucifere – aceste legume sunt pline de fibre și antioxidanți, în consecință ajută organismul să lupte cu bolile. Exemple de astfel de legume: broccoli, varză, conopidă, varză de Bruxelles, etc.
  3. Spanacul și kale – alături de ștevie și alte legume cu frunze verzi sunt pline de folați, vitamine mai rare, cum ar fi vitamina K, minerale, antioxidanți și mai ales fibre, care ajută la prevenirea cancerului la colon, a bolilor cauzate de lipsa de minerale (cum ar fi anemia), etc.
  4. Usturoiul – pe lângă beneficiile cunoscute pentru sistemul imunitar și proprietățile sale antiinflamatoare, usturoiul se pare că ajută organismul să se alcalinizeze. În plus, susține sănătatea sistemului cardiovascular, curăță ficatul și ajută la înlăturarea paraziților.
  5. Ardeiul iute roșu – ardeiul iute cayenne, din care se face pudra de chilli conține o serie de enzime sănătoase pentru organism și alcalinizează sângele.
  6. Lămâile – deși sunt fructe acide în sine, adepții dietei alcaline susțin că se numără printre cele mai alcalinizatoare alimente. Dezinfectant natural și antiinfecțios, recomandată în răceli, gripe și alte breșe în sistemul imunitar, lămâia se pare că ajută la detoxifiere și la alcalinizarea corpului.DIETA ALCALINA3

În concluzie, dieta alcalină detoxifiază organismul, îi aduce necesarul de vitamine și minerale și ajută la prevenirea anumitor boli (artrită, boli renale, migrene, probleme cardiovasculare, probleme de digestie, oboseală cronică, diabet, osteoporoză, insomnie, balonare, constipație, dureri musculare). Studiile au arătat că dieta alcalină este foarte importantă pentru sănătatea părului, pielii și unghiilor și are efect anti-îmbătrânire.

Iată cum arată  meniul unei zile în dieta alcalină (câte două variante):Vegetable juice --- Image by © Datacraft Co., Ltd./Corbis

Mic  dejun – roşii şi avocado pe o felie de pâine integrală prăjită şi unsă cu ulei de măsline

  • Smoothie din spanac, avocado, lime, castravete și apă de cocos

Prânz – supă Gazpacho (este o supă din legume pasate, care se consumă rece)

  • Salată de varză roșie, spanac, morcovi, avocado și quinoa cu dressing de lămâie și ulei de măsline

Cină – tofu, broccoli, fasole, zucchini, morcovi, ciuperci şi hrişcă tăiată fideluţă, toate călite într-o tigaie.

  • somon la grătar cu felii de lămâie şi sparanghel.

Gustări – hummus cu morcovi sau bucăţi de ţelină şi chipsuri din napi, făcute în casă.

Loading...