Diete

DIETA DASH – recomandată celor cu probleme cardiace

Dieta DASH a fost considerată, alături de cea mediteraneeană, drept cel mai sănătos regim de slăbire, într-un top al dietelor, realizat recent de cercetătorii americani. Dealtfel, inițial, ea a fost concepută special pentru bolnavii de inimă, cu scopul de  a regla nivelul tensiunii arteriale, printr-un consum de nutrienți, precum potasiu, calciu și proteine.  Ulterior, această dietă a fost perfecționată, astfel că cei care o urmează pot nu doar să-și țină inima sub control, ci și să slăbească. Mai mult, este acel gen de regim prin care nu te înfometezi și îl poți adopta toată viața, dacă îți dorești să fii activă și sănătoasă.

Dieta DASH  presupune consumul preponderent de cereale integrale, fructe, legume și lactate degresate. Este voie, de asemenea, să consumi pește, sau carne slabă de pasăre, iar în cantități mici și doar ocazional, ai permisiunea să mănânci carne roșie, dulciuri, sau grăsimi.

DASH este structurată în două etape:

  • primele două săptămâni limitează consumul de  carbohidrați, tocmai pentru a regla metabolismul. Iată ce ai voie să consumi în această perioadă: carne slabă, fasole, linte, soia, brânzeturi și iaurt cu conținut scăzut de grăsimi, ouă, uleiuri vegetale și avocado (dar nu în cantități exagerate), somon, nuci, semințe. Încă o dată, însă, atenție la cantități, deoarece alimentele enumerate la sfârșit au foarte multe calorii.
  • A doua etapă a dietei DASH devine mai puțin restrictivă, deoarece poți începe să mănânci, pe lângă alimentele enumerate mai sus și: cereale integrale – pâine integrală, paste, orez brun, etc; legume: broccoli, morcovi, mazăre verde, kale, cartofi, spanac, dovleac, roșii; fructe: mere, banane, struguri, portocale, grapefruit, mango, pepene, piersici, ananas, căpșuni, caise

Dieta DASH presupune, pentru cei care doresc să își mențină greutatea corporală,  un consum zilnic de 2000 de calorii, dar dacă vrei să slăbești, trebuie să scazi acest număr (cu aproximativ 500 de calorii) și să te axezi preponderent pe acele alimente (dintre cele indicate anterior) cu un conținut scăzut de calorii.

Exemplu de meniu pentru o zi:

Mic-dejun: două felii mici de pâine integrală, 3 linguri de brânză de vaci, o cană de fructe

Gustare: o mână de amestec de nuci, migdale, caju, semințe

Prânz: 100 de grame de carne de pui la cuptor sau la grătar, salată de  legume cu o lingură de ulei de măsline și puțină lămâie

Gustare: un iaurt degresat

Cină: 2 căni de paste integrale cu sos din legume (ciuperci, roșii, ceapă)

Dieta DASH nu este un regim în care vei slăbi rapid și spectaculos. Rezultatele se văd în timp, dar, dacă devine un stil de viață, kilogramele pierdute nu se vor mai întoarce.

 

V-ar putea interesa și:

Dieta cu ouă fierte, sau cum poți să pierzi aproape 10 kg în două săptămâni!

Dieta cu două mese pe zi. Cel mai simplu regim de slăbit

Loading...