Diete

Dieta Mayo – un regim sănătos, care nu interzice niciun aliment și care este recomandat pentru întreaga viață

Clinica Mayo este una dintre cele mai renumite instituții dedicate sănătății din Statele Unite, cu sute de angajați și colaboratori recrutați dintre cei mai renumiți medici și oameni de știință, specializați pe diferite ramuri de activitate, printre care se numără și pierderea în greutate. Specialiștii clinicii au elaborat o dietă, care urmărește gestionarea greutății pe termen lung, prin remodelarea stilului de viață și adoptarea unor obiceiuri sănătoase. Scopul dietei Mayo este acela de a face schimbări simple, plăcute, care vă pot ajuta să pierdeți kilogramele în plus și să vă mențineți greutatea în limite normale pe tot parcursul vieții.

Înainte de orice, specialiștii Clinicii Mayo vă sfătuiesc să găsiți motivația interioară care să vă ajute să faceți schimbările necesare în rutina voastră zilnică și stabilirea unor obiective realizabile. Dieta Mayo a fost concepută de adevărați profesioniști în domeniul medical, așa că, pe lângă pierderea în greutate, vă îmbunătățește și starea de sănătate.

Dieta Mayo are două faze:

  1. Faza de două săptămâni – concepută astfel încât să începeți să slăbiți într-un mod sigur și sănătos.
  2. Faza a doua – poate dura toată viața, dacă sunteți suficient de motivate și disciplinate. În această etapă, procesul de slăbire încetinește, dar nu se oprește (puteți să pierdeți între 0,5 și 1 kg/săptămână).

Dieta Mayo se bazează pe o piramidă de alimente, care are la bază fructe și legume, apoi, la nivelul următor carbohidrați,  după care proteine și lactate, apoi grăsimi și, în vârf, dulciuri. Ideea este ca mesele voastre să includă în cea mai mare parte alimentele situate la baza piramidei, adică fructe și legume. Puteți alege, firește, cantități mai mici și din celelalte grupe, mai ales dacă vă concentrați pe alimentele sănătoase, cum ar fi carbohidrații din cerealele intregrale, sursele slabe de proteine, peștele și lactatele cu conținut scăzut de grăsimi. Specialiștii Clinicii Mayo au elaborat acest regim, conștienți de faptul că este foarte greu să eliminăm complet anumite grupe de alimente. Ei permit consumul oricărui tip de aliment, însă în cantități din ce în ce mai mici,  pe măsură ce acesta se apropie de vârful piramidei. În plus, ei recomandă cel puțin 30 de minute de mișcare fizică în fiecare zi.

Meniul tipic pentru dieta Clinicii Mayo – pentru faza I, de pierdere în greutate (are cca 1200 de calorii):

  • Mic dejun: o jumătate de cească de fulgi de ovăz cu o ceașcă lapte și 2 linguri de stafide, 1/4 cană de mango, cafea neîndulcită
  • Prânz: Quinoa și cartofi dulci la cuptor, o salată cu foarte puțin ulei de măsline.
  • Gustare: 1 ceașcă de ardei gras tăiat felii cu 2 linguri de hummus
  • Cină: o felie de pizza, o cană cu fructe tăiate cubulețe.

Puteți consuma și dulciuri, cu condiția să le limitați la 75 de calorii/zi.

Dacă respectați acest meniu, în prima fază a dietei veți pierde între 6 și 10 kilograme. În următoarea etapă, puteți alcătui meniuri diversificate de 1500 de calorii/zi,  ținând cont mereu de  piramida Mayo.

 

V-ar putea interesa și:

Dieta “Balerina” – un regim de slăbire scurt și restrictiv, care te poate ajuta să pierzi un kilogram/zi

Misiune posibilă? Cum poți să slăbești și să-ți menții greutatea corporală la menopauză

 

Loading...