Diete

Dieta mediteraneeană și dieta DASH – câștigătoare într-un top al dietelor, realizat în Statele Unite ale Americii

În fiecare an, procentul celor care aleg să ducă un stil de viață sănătos crește puțin câte puțin. Oamenii au acces la mai multă informație și încep să înțeleagă cât de important este pentru sănătatea și imaginea lor să mănânce ceea ce trebuie și să facă mișcare. În Statele Unite ale Americii, de pildă, unde obezitatea este o problemă foarte serioasă, care afectează mai mult de jumătate din populație, cercetătorii fac tot felul de studii pentru a stabili care dintre sutele de diete propuse de diferite site-uri, aduce cele mai mari beneficii pentru sănătate. Fiecare regim are particularitățile sale și, cu siguranță, nu este potrivit pentru toată lumea. Specialiștii spun că trebuie să alegem acea dietă pe care o putem transforma într-un stil de viață.

Întrecerea dietelor a avut și câștigători. Cercetătorii au ajuns la concluzia că una dintre cele mai sănătoase diete este cea mediteraneeană (despre care am scris pe larg aici). Este, practic, un regim destul de ușor de adoptat, deoarece nu trebuie să urmați reguli prea stricte, ci să mîncați alimente precum: cereale integrale, fasole, nuci, multe leguminoase, ulei de măsline, pește și fructe de mare.  De asemenea, puteți consuma, în cantități moderate, carne slabă de pasăre sau curcan, ouă, brânză și iaurt, limitând dulciurile și carnea roșie. Pe lângă faptul că este o dietă delicioasă, adepții sunt lăsați să consume și vin roșu (nu în cantități industriale, totuși), iar studiile au arătat că prelungește viața și ajută la prevenirea unor boli cronice.

Cea de-a doua dietă considerată foarte bună de către specialiști este dieta DASH, căreia îi vom dedica un material special în viitorul apropiat. Ne limităm doar să vă spunem că și acest regim este benefic pentru sănătate, deoarece urmărește scăderea tensiunii arteriale ridicate prin consumul de nutrienți, cum ar fi potasiu, calciu, proteine ​​și  fibre.  În această dietă se recomandă consumul de cereale integrale, proteine slabe și lactate cu conținut scăzut de grăsimi și evitarea consumului de carne grasă, grăsimi saturate, excesul de sare, zahăr și dulciurile. DASH este considerată cea mai bună dietă pentru inimă.

 

V-ar putea interesa și:

Dieta Hipocalorică – un regim versatil

Dieta Montignac, două etape: pierderea în greutate şi menţinerea

Loading...