Diete

Dieta Montignac, două etape: pierderea în greutate şi menţinerea

dieta-montignac1Continuăm seria dietelor de slăbire cu rezultate eficiente cu dieta Montignac. Iniţiatorul acesteia, francezul Michel Montignac, a clasat alimentele în funcţie de indicele lor glicemic şi promite o slăbire spectaculoasă în mai puţin de două luni. El susţine că dacă vom consuma cât mai multe alimente cu indice glicemic mediu şi mic, vom ţine la distanţă kilogramele nedorite şi multe afecţiuni, precum diabetul zaharat.  Şi această cură se ţine în etape, ca şi suratele sale Atkins şi Dukan, însă are doar două: pierderea în greutate şi menţinerea.  Dar să vedem ce este indicele glicemic şi cum ne poate el ajuta să slăbim.

Indicele glicemic (IG) este un sistem de măsurare a carbohidraţilor pe o scară de la 0 la 120, în funcţie de efectul alimentului consumat asupra nivelului de zahăr din sânge. Este, practic, un indicator care măsoară viteza cu care un anumit tip de carbohidrat ajunge în sânge şi influenţează nivelul de zahăr. Cu cât indicele glicemic al unui aliment este mai mare, cu atât acesta va produce fluctuaţii mai mari asupra nivelului de zahăr din sânge şi asupra nivelului de insulină. Este, aşadar, indicat să consumăm alimente cu indice glicemic cât mai mic, care s-a dovedit ştiinţific că îmbunătăţesc nivelul de glucoză, controlează apetitul şi ajută la menţinerea greutăţii corporale.  Michel Montignac a clasificat alimentele în trei categorii:dieta-montignac4

  • cu IG scăzut, mai mic sau egal cu 35
  • cu IG mediu, cuprins între 35 şi 50
  • cu IG ridicat, peste 55

Puteţi consulta lista completă a clasificărilor de alimente după indicele glicemic aici. http://www.dietamontignac.ro/tabel-indice-glicemic-complet

Principiul dietei Montignac este, aşadar, extrem de simplu: trebuie să ne limităm la consumarea alimentelor din prima şi a doua categorie, dacă vrem să pierdem în greutate şi să ne menţinem.

Faza I a dietei Montignac

În această primă etapă, în care vă doriţi să slăbiţi, trebuie să eliminaţi carbohidraţii cu indice glicemic mai mare de 35. Fireşte că fiecare organism reacţionează în mod diferit la diete, dar Michel Montignac spune că în această fază puteţi pierde în jur de 1-2 kilograme pe săptămână, lucru dealtfel foarte sănătos.

Faza a doua sau menţinerea

După ce aţi ajuns la greutatea dorită, puteţi introduce în alimentaţia voastră şi alimentele cu indice glicemic mediu (cum ar fi: pastele integrale sau orezul Basmati). De două ori pe lună, este permis consumul unor gustări cu indice glicemic mare fără ca acest lucru să ducă la creşterea în greutate, dacă înaintea  acestora aţi mâncat alimente cu IG sub 35.

Meniul zilnic trebuie să fie compus din trei mese principale şi două gustări. Puteţi combina alimentele cum doriţi, dar este recomandat să nu asociaţi, la aceeaşi masă, glucidele sau lipidele cu proteine de origine animală.

Exemple de meniuri:

  • La micul dejunse poate opta pentru pâine integrală cu marmeladă fără zahăr,cereale integrale, iaurt slab, ouă, şuncă slabă, brânză, cafea decofeinizată sau ceai.
  • La prânz puteţi mânca peşte sau carne slabă, ouă, brânză sau orice legume în afară de cartofi şi sfeclă.dieta-montignac2
  • Cina este asemănătoare prânzului, dar reduceţi cantităţile. Puteţi opta pentru supe de legume, orez integral, salate, ouă, brânză.
loading...
----------------------
Loading...