Diete

Dieta Nordică – mai sănătoasă decât cea Mediteraneeană?

Poate ați auzit, iar dacă nu, vă spunem noi, că există unele voci care susțin că dieta Nordică ar fi cea mai sănătoasă din lume și că o surclasează chiar și pe cea Mediteraneeană. Așa o fi, însă? Ar trebui să începem să mâncăm ca un viking? Iată ce spun nutriționiștii:

Cele două diete au câteva elemente în comun. Ambele includ o mulțime de legume și fructe și pun accent pe cerealele intregrale. Ambele promovează consumul de furcte cu coaja lemnoasă, prepararea meselor acasă și limitarea consumului de zahăr și a alimentelor procesate.

Una dintre principalele diferențe între dieta Nordică și dieta Mediteraneeană este… uleiul folosit. Dacă în cea de-a doua vedeta este uleiul de măsline, nordicii preferă uleiul de canola, care ar avea, în opinia lor, “o mie de virtuți”. Ambele uleiuri oferă grăsimi monosaturate care protejează sănătatea.

În țările nordice – Norvegia, Islanda, Finlanda, Danemarca și Suedia – există o mișcare progresivă de orientare spre un stil de viață sănătos (acesta poate fi unul dintre motivele pentru care scandinavii se situează constant printre cei mai fericiți oameni de pe planetă). Filosofia lor are ca scop încurajarea unui sentiment de mulțumire generală. Ei au tendința să facă lucrurile cât mai simplu, fără excese și să petreacă cât mai mult timp în natură. Această fiolosofie de viață este extinsă și la dieta Nordică, în care se recomadă consumul de produse ecologice, sezoniere, evitarea aditivior alimentari și promovarea bunăstării animalelor. O gândire superioară, trebuie să recunoaștem.

Să nu uităm nici de beneficiile aduse sănătății de această dietă: studiile au arătat că ne protejează de boli de inimă și diabet și scade riscul de obezitate.

Iată câteva principii ale dietei Nordice:

  • Includeți legume sau fructe la fiecare masă și gustare.
  • Căutați surse de produse ecologice.
  • Mâncați cât mai des fructe de mare și pește (cel puțin de trei ori pe săptămână)
  • Consumați zilnic nuci și semințe, în salate sau alte preparate, dar și simple, ca gustare între mese.
  • Consumați zilnic fasole, sau linte, mazăre, năut.
  • Mâncați mai puțină carne, mai ales dacă nu aveți la dispoziție o sursă sigură, ecologică, de unde să o procurați.
  • Gătiți acasă, din ingrediente simple și naturale și evitați să comandați mâncare prea des.
  • Mâncați porții mici, ca să evitați supraalimentarea. De asemenea, atunci când luați masa, încercați să o faceți fără televizor, sau telefon mobil.

V-ar putea interesa și:

Dieta South Beach – sau cum să treci la un stil de viață sănătos și să slăbești fără efectul yo-yo

Dieta mediteraneeană și dieta DASH – câștigătoare într-un top al dietelor, realizat în Statele Unite ale Americii

Loading...