Diete

Dieta Paleo, sau cum să mâncăm ca strămoşii noştri din paleolitic!

Deşi este un regim extrem, cel puţin după părerea unor specialişti în nutriţie, această dietă are din ce în ce mai mulţi adepţi la nivel mondial. Dieta Paleo presupune să eliminăm o parte din grupele de alimente pe care le considerăm de bază şi să ne hrănim… primitiv. paleo2Conform acestui regim, ar trebui să mâncăm din cinci surse:

– animale (crecute în mod natural şi hrănite cu iarbă, nu cu cereale), de la care luăm carne, organe şi oase

– peşte, însă cel sălbatic, nu luat din crescătorii

– produse de la animale  – ouă şi miere

– legume şi fructe (cultivate ecologic, fără să fie tratate cu substanţe chimice)

– nuci şi seminţe crude

– grăsimi  (uleiuri naturale, presate la rece, avocado)

Practic, ar  trebui să renunţăm la tot ce înseamnă aliment procesat, la lactate, cartofi, legume boabe, zahăr şi sare.paleo4

Iată cum ar arăta meniul unei zile cu dieta Paleo:

Mic dejun – somon fript şi pepene galben

Prânz – cotlet de porc la grătar cu salată (verdeţuri, roşii, avocado, ceapă, morcovi, avocado şi suc de lămâie)paleo3Cină – o friptură din muşchi de vită, cu salată şi căpşuni pentru desert

Gustări – fructe proapsete, seminţe, felii de ţelină

Sau, o altă variantă de meniu:

Mic dejun – omletă din două ouă cu ciuperci Champignons

Prânz:  200 de grame de carne de vită tăiată în fâşii subţiri şi prăjită, la care adăugaţi spre sfârşitul preparării10 roşii cherry şi două cepe verzi.

Cina: o salată crocantă din 150 de grame de carne de pui prăjit, la care adăugaţi 300 de grame de ridichi, 200 de grame de roşii, 100 de grame de morcovi şi 100 de grame de gulii tăiate în felii subţiri. Se adaugă ulei presat la rece şi ierburi aromatice.dieta-paleo1

Aşadar, adio pâine, cartofi, paste sau orez.  Adoptarea acestui regim vine la pachet cu multă mişcare fizică şi consumul zilnic al unei cantităţi mari de lichide. Să vedem ce beneficii are această dietă extremă.

BENEFICII DIETA PALEO

  1. Pierderea semnificativă în greutate
  2. Diminuarea poftei de mâncare
  3. Un control mai bun al tensiunii arteriale
  4. Îmbunătăţirea toleranţei la glucoză

Totuşi, susţin nutriţioniştii, nu este tocmai corect să ne hrănim în prezent ca oamenii primitivi, deoarece genomul uman a suferit schimbări în timp şi s-a adaptat  la alimente noi. În plus, este foarte greu să ţii pasul la ritmul cotidian cu o dietă atât de săracă în calorii şi nutrienţi esenţiali.  Acesta este unul dintre motivele pentru care avem nevoie de o combinaţie de hrană diferită,  comparativ cu înaintaşii noştri. Un aspect critic îl constituie şi renunţarea la produsele lactate şi la cereale. Dieta presupune un consum mai scăzut de carbohidraţi şi unul mai mare de grăsimi şi proteine. Experţii în nutriţie susţin că un consum prea mare de proteine de origine animală poate avea efecte negative asupra sănătăţii noastre.

Loading...