Diete

Dieta South Beach – sau cum să treci la un stil de viață sănătos și să slăbești fără efectul yo-yo

Dieta South Beach, foarte populară în special în Statele Unite ale Americii, a fost creată în anul 2003 de cardiologul Arthur Agatson. Este, practic, un regim care se bazează pe un consum scăzut de carbohidrați și unul ridicat de proteine și grăsimi sănătoase.

Scopul general al acestei diete este de a încuraja trecerea la un stil de viață sănătos, iar ca bonus, pierderea în greutate. Acest regim promovează echilibrul între carbohidrații buni, proteinele slabe și grăsimile sănătoase. Este o dietă bogată în nutrienți și fibre și se bazează pe indicele glicemic al alimentelor. Alimentele cu un indice glicemic ridicat tind să vă crească glicemia, lucru care, potrivit studiilor, poate duce la  creșterea în greutate și sporește riscul de a face boli cardiovasculare sau diabet.

Dieta South Beach are trei faze:

Faza 1. Această fază, care durează două săptămâni, este concepută pentru a elimina pofta de alimente bogate în zahăr și amidonuri rafinate. În această fază, veți tăia de pe listă toți carbohidrații din alimentație – paste, orez, pâine și fructe. Veți consuma proteine slabe – fructe de mare, carne de pui fără piele, carne de vită și produse din soia.  De asemenea, puteți consuma legume cu conținut ridicat de fibre, lactate cu conținut scăzut de grăsimi și alimente care conțin grăsimi sănătoase, nesaturate, inclusiv avocado, nuci și semințe.

Faza 2. În această etapă,  puteți să readuceți în alimentația voastră unele alimente interzise în faza 1, cum ar fi pâinea integrală, pastele din grâu dur, orezul brun, fructele și mai multe legume. Rămâneți la această fază până când veți atinge greutatea dorită.

Faza 3. Aceasta este o fază de întreținere, care ar trebui să dureze practic, toată viața. În această fază puteți mânca aproape toate tipurile de alimente, însă cu moderație.

Exemplu de meniu pentru dieta South Beach (Faza1):  

Mic dejun – omletă cu somon afumat, sau ouă fierte cu spanac, alături de o ceașcă de ceai sau cafea.

Masa de prânz – o salată de legume și piept de pui, alături de o ceașcă de ceai.

Cină – puteți consuma ton sau mușchi de vită la grătar, alături de legume preparate la abur sau la cuptor.

Ca gustări aveți voie șuncă de curcan, sau semințe și alune.

Teoretic, dacă reușiți să mâncați în acest mod timp de două săptămâni, ar trebui să pierdeți între 8 și 12 kilograme. În faza următoare, procesul de slăbire va stagna și se va menține undeva la 0,5 sau 1 kg pe săptămână. Poate părea nesatisfăcător, dar acest ritm mai lent de pierdere în greutate este cel mai sănătos. Dieta South Beach este considerată o dietă sănătoasă, fără riscuri majore pentru organism. Totuși, pot apărea unele efecte secundare, ca greață, cefalee, oboseală mentală, deshidratare și respirație urât mirositoare. Tocmai de aceea, nu vă apucați de această dietă (și nici de alta!), fără să consultați în prealabil un medic.

 

V-ar putea interesa și:

Dieta Hamptons – preferata multor vedete americane

Dieta bazată pe grupele de sânge – un regim controversat

 

Loading...

Publicitate