Food&Drinks

Este ovăzul un aliment potrivit pentru cină?

Ovăzul este, probabil, cel mai popular aliment consumat la micul dejun,  de persoanele care vor să ducă un stil de viață sănătos, de sportivi și de cei care vor să slăbească.  Ne punem, însă, întrebarea firească: ce  s-ar întâmpla dacă am vrea să îl consumăm la cină? Vom afla răspunsul la această întrebare în cele ce urmează.

Beneficiile ovăzului

Unul dintre motivele pentru care făina de ovăz este benefică în curele de slăbire se datorează faptului că are densitatea scăzută de energie. Un aliment cu densitate redusă de energie are un conținut ridicat de apă și fibre și cantități reduse de grăsimi și calorii. La fiecare 100 g de fulgi de ovăz gătit, mai mult de 83 g este… apă.

Când consumați ovăz la micul dejun, veți avea o senzație de sațietate sporită, datorită conținutului ridicat de fibre, dar acest avantaj nu mai este atât de relevant seara. Cu toate acestea, puteți consuma fără probleme ovăz la cină, deoarece este bogat în melatonină (care reglează calitatea somnului) și vitamina D, care combate oboseala cronică.

De asemenea, ovăzul conține avenină și trigonelină, două tipuri de proteine vegetale care combat nervozitatea, anxietatea și agitația mentală,  care te pot împiedica să dormi.

Printre principalele cauze ale insomniei se numără și stresul, care stimulează glanda suprarenală și eliberarea anumitor hormoni care provoacă tensiune musculară și oboseală. Consumul regulat de ovăz ajută la echilibrarea multor hormoni asociați stresului.

Așadar, este o idee foarte bună să consumați ovăz în orice moment al zilei. Așa cum spuneam, are destul de puține calorii, este foarte hrănitor și plin de beneficii pentru organism.

 

V-ar putea interesa și:

6 motive pentru care ar trebui să consumăm mai multe ridichi

Cartofii dulci – mult mai sănătoși decât cei obișnuiți. Află ce beneficii aduc organismului

 

Loading...