Food&Drinks

„Galbenă gutuie, dulce amăruie” – bucurați-vă de beneficiile acestor fructe minunate, oferite în dar de toamnă

Printre darurile neprețuite ale toamnei,  anotimp atât de generos  și uneori pe nedrept desconsiderat, se numără și gutuia. Acest fruct parfumat, cu coaja lucioasă și poroasă, face parte din aceeași familie de fructe Rosacee, ca merele și perele. Originea sa este foarte veche și se spune că locuitorii Imperiului Roman obișnuiau să mânânce gutui coapte în miere de albine. Sigur că gutuile pot fi  consumate și în stare crudă, dar gospodinele obișnuiesc să facă din ele dulcețuri delicioase, sau prăjituri cu parfum irezistibil! Aceste fructe sunt bogate în vitamine (A; B3, B9, B6, C),  potasiu, fibre, proteine, fosfor, calciu, fier și magneziu.

Beneficiile consumului de gutui:

  • sunt excelente în curele de slăbire, deoarece au puține calorii, dar multe fibre
  • ajută la întărirea sistemului imunitar, datorită conținutului ridicat de vitamine (mai ales vitamina C)
  • ameliorează problemele sistemului digestiv – indigestii, balonare, ulcer gastric, disconfort intestinal, diaree. Ceaiul de gutui ameliorează chiar inflamațiile gastrointestinale.
  • scad nivelul colesterolului „rău” din organism, datorită pectinei pe care o conțin – o fibră solubilă nedigerabilă, care funcționează ca un puternic antioxidant.
  • ajută la reducerea presiunii sângelui
  • previn anemia
  • semințele fierte de gutui pot trata respirația urât misrositoare, ulcerul gurii și ameliorează simptomele pneumoniei.

Contraindicații:

Nu este indicat să consumați semințele crude ale fructului, deoarece acestea sunt toxice (conțin cianidă)! De asemenea, este recomandat ca femeile însărcinate să consulte un medic înainte de a introduce gutui în alimentația lor.

 

V-ar putea interesa și:

Rețeta de vineri – mâncărică delicioasă de pui cu gutui

Toamna se culeg strugurii, dar și beneficiile lor

 

Loading...