Food&Drinks

Hreanul – unul dintre cele mai puternice antibiotice naturale. Aflați și alte beneficii ale acestei legume

Această legumă cu rădăcina alb-gălbuie mai este numită popular și “ridiche sălbatică”. Pe lângă faptul că multe persoane îi apreciază gustul dulceag-înțepător (care merge de minune,  mai ales cu unele preparate de iarnă), hreanul are și multe beneficii pentru sănătate. El conține multe vitamine (A, C, B1, B2), minerale (fier, potasiu, calciu, magneziu), uleiuri volatile și sulfură de alil (cea care îi dă și mirosul înțepător).

Beneficiile hreanului:

  • Este un antiobiotic natural eficient
  • Bronhodilatator, cu proprietăți expectorante
  • Antiinflamator
  • Antibacterian
  • Are efecte afrodisiace
  • Combate anemia
  • Crește tensiunea arterială
  • Este vasodilatator coronarian
  • Întărește sistemul imunitar
  • Compresele cu hrean atenuează durerile de cap
  • Siropul de hrean ajută la vindecarea tusei
  • Îmbunătățește memoria
  • Ajută la eliminarea excesului de apă din organism
  • Elimină viermii intestinali
  • Ajută la tratarea sinuzitei
  • Ameliorează durerile reumatice
  • Revigorează tenul deshidratat, palid și ofilit

Iată, așadar, câte motive aveți pentru a mânca hrean cât mai des, sau pentru a-l folosi pentru uz extern. Totuși, această legumă cu atâtea beneficii pentru sănătate are și unele contraindicații: persoanele care suferă de sindromul colonului iritabil trebuie să consume hrean cu multă precauție: la fel, cele cu gastrită hiperacidă, copiii și femeile însărcinate.

 

V-ar putea interesa și:

Ghimbirul, o plantă de nota zece. Este gustos în bucătărie și excelent pentru sănătate

Ne scapă de pietre la rinichi, tuse și răceli, întărește rădăcina firului de păr și îmbunătățește digestia. Aflați ce legumă aduce aceste beneficii pentru organism

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.