Sănătate

Iarna ne poate deprima. Cum putem învinge tristețea și obiceiurile nocive în acest sezon

Trebuie să recunoaștem că, dacă nu suntem genul acela de persoane care își petrec toată iarna pe schiuri, temperaturile scăzute din acest sezon ne pot induce o stare accentuată de tristețe. Unii specialiști vorbesc chiar de o formă de depresie. Analizăm semnele care vă arată că suferiți de  anxietate și vă spunem cum puteți învinge această stare nocivă pentru sănătatea  voastră fizică și psihică, în cele ce urmează:

  • Nu mai aveți chef de mișcare fizică – sportul are un potențial uriaș de reducere a stresului și poate ajuta la ameliorarea simptomelor anxietății și depresiei. În anotimpul rece se poate întâmpla, însă, ca și cel mai pasionat alergător să își piardă motivația atunci când zilele devin scurte, reci și gri. Specialiștii recomandă în această perioadă să mergeți la sport împreună cu cineva. Astfel, vă puteți mobiliza reciproc să faceți măcar 30 de minute de exerciții fizice.
  • Nu aveți chef să ieșiți din casă – e greu ca în zilele reci de iarnă să reziști tentației de a te înveli cu o pătură călduroasă și să stai cu orele în fața televizorului. Trebuie să ții cont, însă, că lumina soarelui îți va îmbunătăți starea de spirit și va crește nivelul vitaminei D, care are un efect benefic asupra celor care suferă de depresie. Așa că fă, totuși, un efort și ieși zilnic din casă, pentru o plimbare la aer curat.
  • Aveți tendința de a deveni antisociali – parcă în acest anotimp, mai mult ca oricând, nu ai chef să interacționezi cu alte persoane. Fericirea  lor te deranjează, sau poate că problemele lor te agasează, cert este că ai tendința să te izolezi. Specialiștii spun că trebuie să depășești această stare și să ieși cât mai mult, cu prieteni și persoane dragi, care te pot ajuta să îți îmbunătățești starea de spirit. Un concert, o ieșire la film, sau la sală, pot face minuni pentru dispoziția ta.
  • Aveți tendința să dormiți prea mult. Am spus că somnul este foarte important pentru sănătate, însă vorbeam doar despre 7-8 ore pe noapte. Dormitul excesiv poate accentua stările depresive și crește riscul de a face accidente vasculare sau diabet.
  • Aveți tendința să mâncați mai mult și mai prost – cu alte cuvinte, va crește apetitul pentru dulciuri, mâncăruri grase și nesănătoase, iar acest lucru va avea efecte negative asupra siluetei tale, dar și asupra sănătății. Încercați să reduceți consumul de zahăr și carbohidrați și axați-vă mai mult pe consumul de fibre și proteine.
  • Beți prea mult – sub scuza că ai nevoie să te încălzești puțin, probabil vei consuma mai mult alcool decât de obicei, iar acest lucru îți va afecta sistemul imunitar. Să nu te miri apoi că vei răci din orice și te vei simți mizerabil.
  • Nu beți suficientă apă – să știți că nu doar vara corpul are nevoie de multă hidratare. Corpul nu poate funcționa la parametri normali, dacă îl privezi de apă. Dacă nu îți place să o bei direct, atunci consumă cât mai multe fructe și legume bogate în apă.

 

V-ar putea interesa și:

Ai grijă de fericirea ta! Uneori anxietatea sau depresia sunt provocate de lucruri mărunte, la care nu te gândești niciodată

Alimentaţia corectă pe timp de iarnă. Trei sfaturi pe care le poti urma

Loading...

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.