Sănătate

Iată ce trebuie să consumați cât mai des dacă sunteți o fire nervoasă și/sau suferiți de anxietate

În ultima perioadă, au apărut foarte multe studii care confirmă că ceea ce mâncăm influențează, printre multe altele, și activitatea creierului nostru. Există, așadar, unele alimente care pot să calmeze nervii și să amelioreze stările de anxietate:

  1. Acizii grași Omega-3. Aceștia au capacitatea de a face creierul să funcționeze corect și se găsesc în peștele gras, semințe de in, nuci și semințe de chia.
  2. Probioticele. Surprinzător sau nu, acestea au și ele rolul de a calma stările anxioase, deoarece sunt necesare pentru producerea unor neurotransmițători, inclusiv dopamină și serotonină (hormonul fericirii). Așadar, consumați cât mai des alimente fermentate, precum iaurt, chefir, sau murături.
  3. Apă. Ori de câte ori simțiți că nervii voștri o iau razna, beți un pahar mare cu apă. Specialiștii au stabilit că există o legătură puternică între deshidratarea organismului și stările de anxietate, așa că asigurați-vă că beți suficientă apă pe parcursul zilei.
  4. Alimente bogate în antioxidanți. Antioxidanții protejează creierul împotriva stresului oxidativ, provocat de radicalii liberi, iar acest stres duce la apariția inflamațiilor, care pot afecta producerea de neurotransmițători. Așadar, mâncați: morcovi, cartofi dulci, avocado, citrice, ardei roșii, varză de Brxelles, spanac, avocado, semințe de floarea-soarelui, curcan, pui, ouă.
  5.  Magneziu. Studiile au stabilit legătura clară între consumul acestui mineral și ameliorarea stărilor de anxietate. Magneziul induce relaxarea, așa că fie luați suplimente care îl conțin, fie mâncați ouă, spanac, legume, avocado, semințe și nuci. (găsiți pe larg un articol despre importanța magneziului pentru organism aici).
  6. Vitaminele din complexul B. Pe acestea le găsiți din belșug în carnea de vită, avocado și migdale. Acestea au rolul, susțin cercetătorii de la Universitatea Harvard, de a calma stările anxioase și de a îmbunătăți starea de spirit.
  7. Ceaiuri din plante medicinale. Nimic nu ajută mai mult la relaxare decât o ceașcă de ceai de mușețel, tei, sau sunătoare.

În schimb, dacă știți că sunteți o fire nervoasă, sau suferiți de anxietate, evitați excesul de zahăr rafinat, cofeină, alcool, sau alimente procesate, deoarece acestea vă pot agrava starea.

 

V-ar putea interesa și:

Top alimente care stimulează apariția proceselor inflamatorii în organism și pe care ar fi bine să le consumați cât mai rar

Alimente care ard grăsimea în timp ce dormi

Loading...

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.