Diete

Înfometarea nu este benefică nici măcar în curele de slăbire! 4 indicii care vă arată că mâncați prea puțin

De multe ori, curele de slăbire la care apelează femeile presupun reducerea drastică a numărului de calorii. Și chiar dacă restricția calorică este una dintre metodele sigure prin care poți pierde în greutate, orice exagerare îți poate sabota eforturile și îți poate crea anumite probleme de sănătate.  Un număr prea mic de calorii consumate zilnic îți va încetini metabolismul și va determina organismul să își facă depozite, pentru a putea supraviețui, ceea ce duce, normal, la stagnarea greutății, sau chiar la creșterea numărului de kilograme. Senzația permanentă de foame nu este singurul indicator care te poate ajuta să îți dai seama că mănânci mai puțin decât ar trebui. Iată și alte semne care îți vor arăta dacă te hrănești corespunzător, chiar și atunci când ți-ai propus să slăbești:

  1. Senzația de oboseală permanentă. Organismul tău își ia energia din alimentele pe care le consumi și, evident, dacă nu mănânci suficient, nivelul de energie poate să scadă dramatic. Cercetările arată că ai nevoie de toți macronutrienții – carbohidrați, proteine și grăsimi – pentru a avea un nivel optim de energie. Iar vitaminele și mineralele sunt, de asemenea,  esențiale pentru buna funcționare a organismului. În cazul unor restricții calorice exagerate, devine dificil să-i asiguri corpului toate acestea.
  2. Stare de nervozitate accentuată. Starea constantă de iritabilitate este un alt indicator al faptului că nu te hrănești corespunzător. Suprimarea carbohidraților – metodă promovată de multe diete, pentru o slăbire rapidă – poate deveni o problemă serioasă pentru stabilizarea stării de spirit. Fără suficienți carbohidrați, nivelul glicemiei poate scădea foarte mult.
  3. Constipație. Pentru a ajuta organsimul să își păstreze nivelul de energie de care are nevoie, tractul digestiv va transporta alimentele ingerate mai lent decît de obicei, iar acest lucru poate provoca constipație. În plus, faptul că mănânci foarte puțin, va reduce, probabil, și aportul de fibre, cele care reglează tranzitul intestinal.
  4. Stagnarea procesului de slăbire. Paradoxal, deși mâncând mai puțin, te-ai aștepta să slăbești mai repede, de multe ori se întâmplă exact pe dos. Și asta din cauză că organismul poate intra în modul de autoconservare, când, așa cum spuneam mai sus, începe să facă depozite, ca să poată supraviețui.

Este foarte important ca atunci când vreți să pierdeți în greutate, să vă calculați un necesar zilnic al caloriilor raportat la vârsta, sexul și tipul de activitate fizică pe care îl practicați. Iar dacă, să spunem, pentru menținere, ați avea nevoie de un aport de 2000 de kcal/zi, încercați ca, pentru a slăbi, să nu forțați o restricție mai mare de 400 sau 500 de kcal/zi!

 

V-ar putea interesa și:

Cum să depășești momentele critice și lipsa de motivație care apar atunci când urmezi un regim de slăbire pe termen lung

Un nutriționist renumit din S.U.A. spulberă câteva mituri legate de slăbire!

loading...
----------------------
Loading...

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.