Food&Drinks

Legumele crucifere – un miracol pentru organism

Ce au în comun varza, broccoli, sau kale? În afara faptului că sunt ingrediente populare pe mesele celor preocupați de o nutriție sănătoasă, toate fac parte din familia legumelor crucifere.

Numele vine de la florile lor, care cresc în formă de cruce. Această familie de legume este foarte bogată în vitamine și compuși care, potrivit unor studii, ar putea combate efectele radicalilor liberi și preveni multe forme de cancer.  Varza (albă și roșie), varza de Bruxelles, conopida, brocooli, kale, rucola, hreanul – sunt doar câteva dintre legumele care fac parte din familia cruciferelor.

Așa cum spuneam înainte, aceste legume au multe beneficii nutriționale, așa că ar trebui incluse cât mai des în dieta voastră. Sunt bogate în vitamine și minerale, cum ar fi acidul folic și vitaminele K, A și C. De asemenea, furnizează organismului fitonutrienți – compuși naturali care pot ajuta la ameliorarea inflamațiilor. Legumele crucifere sunt, de asemenea, bogate în fibre și sărace în calorii, ceea ce le face ideale și pentru persoanele care vor să slăbească.

Broccoli conține glucosinolat, care se transformă în organism în sulforafan, iar acesta poate opri înmulțirea celulelor canceroase din organism. În plus, îndepărtează toxinele din celulele pulmonare.

Conopida scade riscul de apariție a cancerului de colon, prostată, sân și vezică, previne afecțiunile cardiovasculare și reduce nivelul colesterolului din corp.

Hreanul este bogat în vitamina C, săruri minerale, enzime, aminoacizi și carotenoizi. Hreanul are efecte benefice asupra tractului respirator, proprietăti antibiotice, stimulează metabolismul, glandele suprarenale și scade tensiunea arterială.

Varza are puține calorii și este bogată în vitamina C și E. Varza murată este și ea benefică pentru organism. Prin procesul de fermentare, conține vitamina B12, cu efecte semnificative împotriva oboselii, anemiei și îmbătrânirii.

 

V-ar putea interesa și:

 

Știați că există cinci legume, care sunt mai sănătoase dacă le consumați gătite, decât crude?

15 alimente bogate în fibre, care îți vor asigura senzația de sațietate

 

 

Loading...